کتاب جنگ خاموش من

My Silent War
کد کتاب : 19063
مترجم :
شابک : 978-6006182131
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جنگ خاموش من اثر کیم فیلبی

"جنگ خاموش من" خود زندگی نامه ای است از یک جاسوس به نام "کیم فیلبی"، که عملکرد بحث برانگیز او طرفداران و مخالفین زیادی را تاکنون به همراه داشته است. در سالنامه ی سازمان های جاسوسی، هنوز هم یک نام بالاتر از بقیه قرار می گیرد و آن نام "کیم فیلبی"، سرکرده ی جاسوسان افسانه ای کمبریج است. "کیم فیلبی" یکی از اعضای تشکیلات بریتانیا بود که در سال 1940 به سرویس اطلاعات مخفی پیوست و خود را تا مقام ریاست سازمان ضد جاسوسی شوروی بالا کشید. در آن جا به عنوان رابط سرویس اطلاعات مخفی انگلیس با آژانس اطلاعات مرکزی و اداره تحقیقات فدرال آمریکا، به متفقین خیانت کرد و تمام اطلاعات مربوط به عملیات های متفقین را به روس ها لو داد. عملکردی که سبب به خطر افتادن اقدامات پنهانی شد که برای جمع کردن پرده ی آهنین در اوایل جنگ سرد به کار گرفته شده بود.
"جنگ خاموش من" که در سال 1967 از مسکو نوشته شد ، جهان را به لرزه درآورد و کهن الگوی جدیدی را در عرصه ی داستان نویسی معرفی کرد، جاسوسی که پشیمان نیست. "جنگ خاموش من" از "کیم فیلبی" الهام بخش رمان های "اسمایلی" از "جان لوکاره" و رمان های جاسوسی بعدی "گراهام گرین" شد. "کیم فیلبی" را می توان موفق ترین جاسوس تاریخ دانست. او همچنین یک نویسنده استثنایی بود که قصه ای بزرگ و شایان توجه با نام "جنگ خاموش من" از جنگ سرد به ما نشان داد و در این مسیر موفق شد تا هنر نوشتن رمان های جاسوسی را دچار انقلابی عظیم بنماید.

کتاب جنگ خاموش من

کیم فیلبی
کیم فیلبی (Kim Philby) (۱۹۱۲–۱۹۸۸) یکی از معروف‌ترین جاسوسهای قرن ۲۰ در جهان بود که در پست ریاست بخش ضدجاسوسی شوروی در سازمان جاسوسی خدمات مخفی اطلاعاتی بریتانیا ام‌آی۶ برای شوروی جاسوسی می‌کرد.فیلبی در کتاب خاطرات خود می‌گوید که در دانشگاه کمبریج سوسیالیست بود و بعد از دوره دانشگاه به استخدام روزنامه تایمز لندن درآمد و به عنوان خبرنگار جنگی به اسپانیا در زمان جنگ داخلی اسپانیا فرستاده شد، در اسپانیا به علت مشاهده عملکرد نیروهای فاشیستی به رهبری ژنرال فرانکو علیه مرد...
نکوداشت های کتاب جنگ خاموش من
Far more gripping than any novel of espionage I can remember.
جذاب تر از هر داستان جاسوسی ای که تاکنون خوانده ام.
Graham Greene

Addictive . . . highly polished . . . written with style and a feline sense of irony, making it a much better read than any of the other Philby literature.
اعتیادآور...تراش خورده و دارای سبک نگارشی کنایی که آن را بسیار خواندنی تر از دیگر آثار فیلبی نموده است.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب جنگ خاموش من (لذت متن)
اوایل خدمت به عنوان افسر اطلاعاتی شوروی بود که برای نخستین بار به دردسر ایجاد افتادم. اما به هر ترتیبی بود قسر در رفتم. این اتفاق به آوریل ۱۹۳۷ برمی گردد، وقتی ستاد فرماندهی ما در سویل، جنوب اسپانیا، مستقر بود. مهمترین ماموریتم این بود که اطلاعات دست اولی از کلیه تحرکات نظامی فاشیست ها به دست آورم. برنامه این بود که می بایست تمام اطلاعاتم را شخصا به رابط های روس در فرانسه، یا احیانا در انگلستان، تحویل می دادم. اما در صورت نیاز به برقراری ارتباط فوری، یک رمز و تعدادی آدرس مخفی در اسپانیا به من داده شده بود. قبل از آنکه خاک انگلستان را ترک کنم، دستورالعمل استفاده از رمز در تکه کاغذی کوچک، که به کاغذ چینی شباهت داشت، به من داده شد، که طبق عادت آن را در جیب شلوارم گذاشتم. همین تکه کاغذ کوچک نزدیک بود سرم را به باد دهد.