کتاب ما آواره شده ایم

We Are Displaced
سفر من و قصه هایی از دختران پناهنده پیرامون جهان
کد کتاب : 19149
مترجم :
شابک : 978-6226409063
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

ما آواره ایم
We Are Displaced
کد کتاب : 44743
مترجم :
شابک : 978-6008738992
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ما آواره شده ایم اثر ملاله یوسف زی

ملاله یوسف زی دختری پاکستانی است که در پانزده سالگی، در راه بازگشت از مدرسه، به خاطر دفاع از حق تحصیل دختران مورد ترور نافرجام قرار گرفت و به انگلستان پناهنده شد. او به خاطر تلاش هایش در زمینه حق تحصیل کودکان، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. این کتاب دومین اثر اوست که در ژانویه 2018 در شهر بیرمنگام انگلستان رونمایی شد. فصل اول کتاب با یادآوری خلاصه قصه آوارگی خود ملاله آغاز می شود. در فصل دوم ملاله در دیدار با ده نفر از دختران پناهنده در اردوگاه های پیرامون جهان، داستان تلاش، ایستادگی، مصائب سفر و آرزوهای آنان را از زبان خودشان می نگارد.

ملاله در مقدمه می گوید: “من این کتاب را به این دلیل نوشتم که بسیاری از مردم درک نمی کنند که پناهنده ها آدم های معمولی هستند و تنها تفاوتشان با دیگران این است که آنها در میان یک سلسله زو و خورد و درگیری گیرافتاده اند و ناگزیر به ترک خانه و عزیزان و تنها زندگی که می شناختند، شده اند…” این کتاب بیان وقایعی است که تنها گوشه ای از بحران فزاینده ی پناهندگی در جهان معاصر را نشان می دهد. قصه دردناک انتخاب بین مرگ و زندگی.

کتاب ما آواره شده ایم

ملاله یوسف زی
ملاله یوسف زی، زاده ی 12 جولای 1997، دختری پاکستانی است که به خاطر دفاع از حق آموزش دختران، توسط نیروهای طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت. او فعال حقوق بشر و حقوق کودکان، و همچنین عضو پویش تحصیل دختران پاکستانی است. ملاله در اکتبر سال 2012 توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه، ترور نافرجام شد. این ترور، واکنش های شدید جهانی را به همراه داشته است.ملاله یوسف زی به دلیل تلاش هایش در زمینه ی حق تحصیل کودکان، جایزه ی صلح نوبل سال 2014 را همراه با کایلاش ساتیارتی دریافت کرد. او جوان ترین برنده ...