کتاب جنگ و صلح

War and Peace
(با رهیافت حقوق بشر)
کد کتاب : 19154
شابک : 978-9647362931
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 342
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب جنگ و صلح اثر عمادالدین باقی

باقی کتاب «جنگ و صلح» را با ارائه تصویری از باور خوشبینانه اندیشمندان حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل درباره پایان جنگ ها در قرن بیست و یکم و مغشوش شدن این باور در طی سال های طی شده این قرن آغاز می کند. او می گوید: «نیازی به گفتن نیست که علی رغم پیش بینی های خوش بینانه عده ای از نظریه پردازان اواخر قرن بیستم مبنی بر ورود جامعه جهانی به دورانی از ستیزه زدایی، امروزه جنگ، مهم ترین مسئله منطقه ما و جامعه جهانی است. 13 بنا به گفته باقی، ضرورت انتشار اثری در باب جامعه شناسی جنگ از این جا ناشی می شود که «جنگ گرداگرد سرزمین ما زوزه می کشد.»
کتاب «جنگ و صلح» از سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست و دوم عمدتا عبارت اند از پژوهش باقی برای رساله فوق لیسانس که در سال تحصیلی 1376-1377 از آن دفاع کرده است. او درباره این رساله در پیشگفتار کتاب گفته است: «گرچه این رساله درباره جامعه شناسی جنگ بود اما افزون بر آن، در پی آزمون یک نظریه معرفت شناختی هم بوده است.»

کتاب جنگ و صلح

عمادالدین باقی
عمادالدین باقی (زاده ۵ اردیبهشت ۱۳۴۱) تاریخدان، فعال حقوق بشر، زندانی سیاسی سابق و روزنامه‌نگار منتقد در جمهوری اسلامی ایران است. وی رئیس و بنیان‌گذار کمیته دفاع از حقوق زندانیان، و نویسنده کتاب درسی تاریخ معاصر دبیرستان‌های ایراندر اواخر دهه هفتاد است.
دسته بندی های کتاب جنگ و صلح