کتاب تفسیر سوره انفال

Surah Anfal
کد کتاب : 19164
شابک : 978-6008922056
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تفسیر سوره انفال اثر احمد عابدینی

تفاوت انفال و خمس و اینکه اولی به دست حاکم سیاسی و دومی به دست رهبری معنوی جامعه است تا با آن علاوه بر تبلیغ صحیح دین از فقیران دور مانده از عنایت حاکمیت، دستگیری کند قسمتی از بحث این کتاب است. بیان تجربه شخصی شرکت کنندگان در جنگ بدر و اینکه خداوند خواست به دست خود رزمندگان معجزه رخ دهد نه اینکه معجزه را ببینند قسمت جالب دیگر کتاب است.
چگونگی وقوع جنگ بدر و شبهات درباره دستبرد به کاروان قریش و بستن آب به روی دشمن، پیشگویی ها، راه برون رفت از مسابقه تسلیحاتی، نبودن جهاد ابتدایی در اسلام، اصاله الصلح، روشن ساختن توطئه بنی عباس در تلاش برای نزاع میان شیعه و مهاجران و انصار برای پوشاندن نقاط ضعف جدشان عباس و اینکه آیات آخر سوره انفال درصدد معرفی مهاجران و انصار به عنوان مومنان واقعی برای تصمیم گیری درباره حکومت هستند و اگر تا آخر مسیر صحیح طی شده بود حضت علی (ع) به حکومت می رسید بحث های جدیدی است که سزاوار دقت است و بالاخره پاسخ به سوالاتی درباره خمس که دیگران از جواب دادن به آن طفره می روند برخی از مطالبی است که در این مجموعه آمده است.

کتاب تفسیر سوره انفال

احمد عابدینی
اینجانب احمد عابدینی فرزند یدالله متولد 1338 در نجف آباد اصفهان در خانواده ای کشاورز متولّد شدم از طرف مادرم نسبم به مرحوم آیةالله میر سیّدعلی آیت نجف آبادی می رسد. به همین جهت مادر و دایی هایم که نوادگان مرحوم میر سیّدعلی بودند به درس خواندن من اصرار داشتند، از جهت دیگر کشاورزی و رسیدگی به اموری از این قبیل مطرح بود به همین جهت معمولاً درس خواندن منحصر به مدرسه بود و بیشتر وقت خارج از مدرسه به کمک پدر در امر کشاورزی می گذشت معمولاً شبهای زمستان را در جلسات قرآن و حضور در مسجد و خواندن مقدمات...
دسته بندی های کتاب تفسیر سوره انفال