کتاب فرهنگ

Culture
از دیدگاه انسان شناسی و قوم شناسی
کد کتاب : 19210
مترجم :
شابک : 978-9647763523
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ اثر مجموعه ی نویسندگان

تایلر در تعریف جامعه خود از مفهوم انسان شناختی فرهنگ چنین می گوید: فرهنگ یا تمدن به معنای وسیع و قوم شناسانه کلمه، به کلیت پیچیده ای اطلاق می گردد که مشتمل است بر دانش ها، باورها، هنر، اخلاقیات، قوانین، آداب و رسوم، و تمام انواع دیگر توانایی ها و عاداتی که آدمی به عنوان عضو جامعه کسب کرده است.
چنان که ملاحضه می شود در تعریف او تمایزی بین سازمان اجتماعی و نهادهای اجتماعی و مفهوم کلی فرهنگ وجود ندارد.این استفاده فراگیر از اصطلاح فرهنگ را بوآس، مالینوفسکی، و دیگر قوم شناسان نیز ادامه دادند.
فصل های این کتاب از منابع مختلفی گردآوری و ترجمه شده و به ترتیبی قرار گرفته اند تا برداشت و تگرش جامعی از موضوع فرهنگ و زمینه های مرتبط با آن و همچنین روند مطالعات و پژوهش های فرهنگ شناختی در اختیار خوانندگان بگذارند. هر چند بسیاری از این منابع در زمره مطالعات کلاسیک فرهنگ قرار دارند و در نیمه دوم قرن بیستم به نگارش درآمده اند. اما به همین دلیل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. زیرا بسیاری از کارهای مهم و بدیع در این زمینه از سوی پژوهندگان و نویسندگانی نامدار در همان سال ها انجام یافت، کارهایی که از لحاظ اصالت و نوآوری در طرح موضوعات پژوهشی از جمله آثار ماندگار در مطالعات فرهنگی به شمار رفته اما آنچنان که شاید در متون فارسی انعکاس نیافته اند.

کتاب فرهنگ

دسته بندی های کتاب فرهنگ