کتاب فروید و غیر اروپایی ها

Freud and the Non-European
(استخوان های روح)
کد کتاب : 19236
مترجم :
شابک : 978-6003673649
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فروید و غیر اروپایی ها اثر ادوارد سعید

ادوارد سعید با استفاده از مجموعه ای چشمگیر از مطالب از ادبیات، باستان شناسی و نظریه اجتماعی، پیامدهای عمیق موسی و توحید فروید را برای سیاست خاورمیانه امروز بررسی می کند. کتاب حاصل علاقه دائمی سعید به کار فروید و تأثیر مهم آن به تنهایی را آشکار می کند.

او پیشنهاد می‌کند که فرض فروید مبنی بر مصری بودن موسی، هر گونه انتساب ساده از یک هویت ناب را تضعیف می‌کند، و علاوه بر این، این هویت خود را نمی‌توان بدون شناخت محدودیت‌های ذاتی در آن اندیشید یا کار کرد. سعید پیشنهاد می‌کند که چنین حس هویتی حل‌نشده و ظریفی، اگر در واقعیت سیاسی تجسم یابد، ممکن است مبنای تفاهم جدیدی بین یهودیان و فلسطینیان باشد، یا هنوز هم ممکن است شکل بگیرد. در عوض، راهپیمایی بی امان اسرائیل به سوی یک کشور منحصرا یهودی، هر گونه حسی از گذشته پیچیده تر و فراگیر را رد می کند.

کتاب فروید و غیر اروپایی ها

ادوارد سعید
ادوارد ودیع سعید (۱ نوامبر ۱۹۳۵ در اورشلیم، فلسطین تحت سرپرستی بریتانیا – ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۳ در نیویورک) نظریه‌پرداز ادبی، منتقد فرهنگی و فعال سیاسی فلسطینی - آمریکایی است. وی در دانشگاه‌های هاروارد و پرینستون درس خوانده بود و استاد زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا بود.سعید به عنوان یکی از بنیان‌گذاران نظریه پسااستعماری (Postcolonial theory) شناخته می‌شود. نظریهٔ شرق‌شناسی (=اورینتالیسم) از ابتکارات فکری اوست.در ۱ نوامبر ۱۹۳۵ در اورشلیم (که در آن زمان...
دسته بندی های کتاب فروید و غیر اروپایی ها