کتاب ریشه های هشیاری

The Roots of Consciousness
(سفری از قلمرو فراروان شناسی تا علوم نوین)
  • 15 % تخفیف
    230,000 | 195,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: وانیا وانیا
کد کتاب : 19273
مترجم :
امیر نظامی اصل
شابک : 978-6006564531
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 511
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

سرآغازهای آگاهی
The Roots of Consciousness
کد کتاب : 19272
مترجم :
شابک : 978-6008967088
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سرآغازهای آگاهی اثر جفری میشلاو

کتاب "سرآغاز های آگاهی" مجموعه ی مقدماتی و بنیادین یادگیری در زمینه پاراسایکولوژی است ، که توسط "جفری میشلاو" نوشته شده است . این اثر پیرامون آگاهی، تاریخچه و چیستی آگاهی، جایگاهی که در فرهنگ و باور های مردم دارد و بررسی های علمی موجود درباره آن نوشته شده است. "سرآغاز های آگاهی" دانشنامه ای مرجع در زمینه ی آگاهی پژوهی و پدیده های فراطبیعی است که به شیوه ای علمی و مفصل موضوع یاد شده را بررسی می کند و چگونگی دستیابی انسان به آگاهی را در طی دوران بررسی می کند. این کتاب ریشه های آگاهی را با تجدید نظر و اصلاحات اساسی ، به روزرسانی و سنتز مطالب و موضوعات موجود ، دچار دگرگونی قابل توجهی می کند.
در نسخه ی فعلی "سرآغاز های آگاهی" از "جفری میشلاو"، بینش جدیدی را برای خواننده به ارمغان می آورد و منعکس کننده تحولات عظیمی است که این حوزه ، در طی دو دهه ی گذشته متحمل شده است؛ چرا که نظریه پردازان برجسته پدیده هایی را کشف کرده اند که واقعیتی چند بعدی را نشان می دهد. در این اثر "جفری میشلاو" به شکاکان فضایی می دهد تا پیچیده ترین انتقادات خود را نسبت به تحقیقات پاراسایکولوژی بیان کنند و به محققان پاسخ های مفصلی را ارائه می دهد. مطالب به طرزی واضح و بی طرفانه برای خوانند گان کتاب ارائه می شود و "سرآغاز های آگاهی" شامل مطالبی نظیر طیف گسترده ای از پدیده های طولانی مدت در حوزه ی "فوق طبیعی" و نظریه های جدید است که این پدیده ها را با درک فیزیکدانان برجسته ی جهان پیوند می دهد .

کتاب سرآغازهای آگاهی

جفری میشلاو
جفری میشلاو، در سال 1980 مدرک دکترا بین رشته ای را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کرد. وی مشاور ثبت شده در زمینه کالاها بوده است. او همچنین یک روانشناس دارای مجوز در کالیفرنیا بوده است. از سال 1987 تا 2002 او میزبان سریال های تلویزیونی ملی، عمومی، تفکر مجاز بود. وی نویسنده کتاب راهنمای مسابقه برای شرکت کنندگان در مسابقه چالش های پرتفوی میلیون دلاری 2007 CNBC است. در سال 2010، او بخشی از تیمی بود که اولین ردپاهای دایناسورها را پیدا کرد که در ایالت نوادا یافت شده است. او به عنوان رئیس شبکه ...
نکوداشت های کتاب سرآغازهای آگاهی
This revised edition is more of a history than an encyclopedic study, although it is a thorough review of the literature of the occult and the paranormal, mystical, and religious roots of what can broadly be termed "consciousness." The study is filled with useful information, although it tends to accept the information without evaluating how it fits into the fabric of science, when often the data directly conflict with the rest of science. One wonders, for example, why the magician James Randi's exposure and duplication of psychic surgery is not mentioned (although his work on faith healing is). Most of the healings described have little or no scientific evidence to back them up. They may be useful in suggesting future research, but by themselves the data, and this book, must be used with caution.
این نسخه اصلاح شده بیشتر از آنکه یک دائره المعارف باشد ، یک تاریخچه است. با این حال این اثر یک بررسی جامع از ادبیات غیبی و ریشه های ماورا الطبیعه ، عرفانی و مذهبی است که می توان آن را به طور گسترده "آگاهی" نامید. این مطالعه مملو از اطلاعات مفید است؛ گرچه گرایش آن به این سمت است که اطلاعات را بدون ارزیابی چگونگی قرار گرفتن آنها در تار و پود علم بپذیرد ، اغلب داده ها مستقیما با بقیه علوم مغایرت دارند. به عنوان مثال ممکن است سوال پیش بیاید که چرا کارهای جادوگر جیمز رندی در کپی برداری از جراحی روانی ذکر نشده است (اگرچه کار وی در زمینه شفابخشی ایمان ذکر شده است). برای اکثر روش های شفابخشی توصیف شده شواهد علمی کمی جهت اثبات وجود دارد. آنها می توانند به عنوان پیشنهادی برای تحقیقات آینده مفید باشند ، اما خود داده ها و این کتاب باید با احتیاط مطالعه شود.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب سرآغازهای آگاهی (لذت متن)
اشارات و تلمیحات برون فکنی ستاره ای، به ویژه در متون بودائی نانترایی که زیرمجموعه ای از آئین بودائی ماهایانا است، در تبت و بخش هایی از مغولستان به صورتی برجسته به چشم می خورد. می گویند چنین تجربه هایی نشانه ای از دل بستگی به بودا است. در سرزمین اصیل آئین بودا سنتی است که نه فقط پدیده های «تجربه های خارج از بدن بودن» (OBE) را پذیرفته است، بلکه از نظر فلسفی بر پایه حقایقی قرار گرفته که برای توده مردم دست یافتنی است. مفهوم ویژه از «برون فکنی ستاره ای» می تواند به زمان فیثاغورس بازگردد که ادعا می کرد موسیقی افلاک را می شنود. فیثاغوریان (یا فیثاغورسیان) پذیرفته بودند که فواصل اجرام آسمانی از زمین به طریقی با فواصل موسیقایی مطابقت دارد. اگر «آگاهی» با کمک فلسفه تعالی یابد به سوی افلاک به پرواز درخواهد آمد و سرانجام به وحدت الوهیت دست خواهد یافت. بعدها اصطلاحاتی مانند برون فکنی ستاره ای و تجربه خارج از بدن بودن به صورت وسیعی در تجربه های شهودی، پنهان بینی، رازگونگی و پدیده های فراروانی به کار گرفته شد. برای مثال، تجربه هایی که در سنت های رازگونه مورداستفاده قرار گرفت و تکامل یافت، موجب شد که شرکت کنندگان در این تجربه ها بر ترس از مرگ غلبه یابند. تجربه شهودی قدیس اوگوستین که قبلا از آن ذکری به عمل آمد، مثال دیگری از این نوع است.