کتاب گوسفند قربانی

Lamb to the Slaughter
کد کتاب : 19285
مترجم :
شابک : 978-9643320959
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گوسفند قربانی اثر رولد دال

"گوسفند قربانی" داستان کوتاهی است از "رولد دال" که در ابتدا توسط ناشرانش رد شد. نویسنده که عمدتا با قصه های خود برای کودکان شناخته می شود، این طنز تاریک را با کمی کنایه ترکیب می کند تا داستانی استادانه خلق کند. مری مالونی یک همسر متعهد است که همیشه از دیدن همسرش، پاتریک، هنگامی که از محل کار به خانه می آید، خوشحال است.
یک روز پنجشنبه، پاتریک با حالی آشفته به خانه می آید و فاش می کند که می خواهد به ازدواجشان پایان دهد. مری در ظاهر آرام به نظر می رسد، اما از درون خروشان است. این خبر نه تنها او را شوکه می کند، بلکه به این معنی است که آن ها برای وعده غذایی هفتگی خود بیرون نخواهند رفت.
اندکی بعد مری به مقامات در مورد پیدا شدن جسد شوهرش اطلاع می دهد. با هجوم کارآگاهان پلیس، آن ها شروع به جستجوی سرنخ هایی می کنند که ممکن است به آن ها در حل این جنایت کمک کند. در تمام این مدت، مری ساکت است و شاهد هرج و مرجی است که به راه افتاده. "گوسفند قربانی" داستانی فوق العاده است که با وجود کوتاه بودن، نشان می دهد که چرا "رولد دال" در ژانر خود برتر است.
توانایی "رولد دال" در سرگرمی خواننده هیچ حد و مرزی نمی شناسد و ایده هایی که در داستان های او ظاهر می شوند، توقف ناپذیر به نظر می رسند. "گوسفند قربانی" با اینکه قطعه ای کوتاه است اما می تواند نظر خواننده را در همان جمله های ابتدایی جلب کند و توجه او را به مری مالونی و وظایف او به عنوان یک همسر در آن روزها، معطوف کند. طنز از طریق دیالوگ و روایت مختصر جریان می یابد و خواننده را متعجب می کند که همه چیز به کجا خواهد رفت و چگونه "رولد دال" آن ها را به هم پیوند می دهد. تک تک جزییات داستان "گوسفند قربانی"، به شکل درخشانی اجرا شده است!

کتاب گوسفند قربانی

رولد دال
رولد دال، زاده ی ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ و درگذشته ی ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰، داستان نویس و فیلم نامه نویس اهل ولز بریتانیا و از مشهورترین نویسنده های انگلیسی است که والدینش نروژی الاصل بودند و اوج شکوفایی او به عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگسالان در دهه ی ۱۹۴۰ بود.مهم ترین آثار او چارلی و کارخانه شکلات سازی، جیمز و هلوی غول پیکر، ماتیلدا و داستان های چشم نداشتنی است. بیشتر آثار او به فیلم درآمده اند.او در ۱۹۱۶ در لانداف گلامورگان به دنیا آمد. در جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی انگلستان در نایروبی پیوست. مدتی ...
قسمت هایی از کتاب گوسفند قربانی (لذت متن)
مرد کاملا بی حرکت نشسته بود و چون سرش را خم کرده بود، نور چراغ رو میزی فقط قسمت بالایی سرش را روشن می کرد. به همین دلیل دهان و چانه اش در تاریکی بود. خانم مالونی همینطور که به شوهرش می نگریست متوجه شد که عضله ی کوچکی در گوشه چشمش تکان می خورد. شوهرش گفت: «خیلی متأسفم. ولی می دانم هضم چیزی را که می خواهم به تو بگویم، اصلا آسان نیست. امّا من درباره ی آن فکر کردم و در نهایت تصمیم گرفتم که آن را بدون هیچ مقدمه چینی بهت بگویم. فقط امیدوارم که مرا زیاد سرزنش نکنی.» ماجرا را برای او تعریف کرد. خیلی طول نکشید، حداکثر چهار یا پنج دقیقه. خانم مالونی در تمام این مدت بی حرکت سرجای خودش نشسته بود و وحشت زده او را می نگریست. انگار که شوهرش، با گفتن هر کلمه از او دورتر می شد. مرد اضافه کرد: «این را می دانم که اصلا زمان خوبی نبود تا این ها را به تو بگویم، ولی چاره ای نداشتم و راه دیگری هم وجود نداشت. هر چقدر که بخواهی به تو پول می دهم تا از هر جهت زندگی راحت و مرفهی داشته باشی. امّا نباید جار و جنجال راه بیندازیم چون اصلا برای آبروی شغلی من خوب نیست. امیدوارم که بتوانی درک کنی.» عکس العمل خانم مالونی به گونه ای بود که انگار چیزی را باور نکرده و خیال می کند که اصلا چیزی نشنیده است. یا شوهرش حرفی نزده بود و او همه چیز را تصور کرده بود. شاید اگر تظاهر می کرد که چیزی نشنیده است. اگر ظاهر آرام خود را حفظ می کرد، آن وقت از خواب بیدار می شد و می دید که واقعا خبری نشده است.