کتاب پرسیکا

Ctesias' 'history of Persia
(داستان های مشرق زمین، تاریخ شاهنشاهی پارس به روایت کتزیاس)
کد کتاب : 19339
مترجم :
شابک : 978-9642911479
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پرسیکا اثر لوید لولین جونز

در اواخر قرن پنجم قبل از میلاد، کتزیاس کنیدوسی کتاب 23 خود را به نام تاریخ ایران نوشت. کتزیاس شخصیت قابل توجهی است: او در دربار ایران زندگی و کار می کرد و به عنوان یک پزشک به قدرتمندترین پادشاهان و ملکه های جهان توجه داشت. موقعیت او به او بینش ویژه ای نسبت به کارکرد زندگی درباری ایران و دسترسی به شایعات و رسوایی های پیرامون تاریخ و سیاست دربار ایران در گذشته و حال داد. تاریخ ایران او در زمانی تکمیل شد که یونانیان مجذوب ایران شده بودند و به نظر می‌رسد که علاقه معاصر به ثروت و ثروت ایرانی، زنان قدرتمند ایرانی، نهاد حرمسرا، پادشاهان و ملکه‌ها، خواجه‌ها و نقشه‌های مخفیانه را برآورده می‌کند.
لوید لولین جونز در این کتاب در روایتی داستان‌گونه و بلند، تاریخ شاهنشاهی پارس را بررسی کرده اند. این کتاب در واقع به روایت شخصیتی با نام «کتزیاس کنیدوسی» رخ می‌دهد که در آن جنبه‌های اسطوره‌ای تاریخ شرق (به ویژه در نقش شخصیت‌های تخیلی و نیمه‌تخیلی) با اظهارنظرهای شخصی دربارة وقایع تاریخی متأخر بازگو می‌شود. شیوة روایت داستان ملودراماتیک و تقریبا شاعرانه و روایی است.
کتاب پرسیکا را فریدون مجلسی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر تهران منتشر شده است.

کتاب پرسیکا

لوید لولین جونز
لوید لوللین جونز خود را به عنوان مرجعی در نمایندگی و لباس زنان یونانی تثبیت کرده است. او سردبیر لباس زنانه در جهان یونان باستان است. (مطبوعات کلاسیک از ولز، 2002).وی استاد تاریخ باستان در دانشگاه کاردیف و متخصص تاریخ و فرهنگ ایران باستان و یونان است. او همچنین در دوران باستان و در دنیای باستان در فرهنگ عامه به ویژه سینمای هالیوود روی لباس و جنسیت کار می کند.