کتاب در مسیر ناآزادی

The Road to Unfreedom
کد کتاب : 19413
مترجم :
شابک : 978-6002534491
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

مسیری بدون آزادی
The Road to Unfreedom
روسیه،اروپا،آمریکا
کد کتاب : 98319
مترجم :
شابک : 978-6225651388
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 425
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب در مسیر ناآزادی اثر تیموتی اسنایدر

با پایان جنگ سرد، پیروزی لیبرال دموکراسی نهایی به نظر می رسید. ناظران با اطمینان به آینده ای صلح آمیز و جهانی شده، پایان تاریخ را اعلام کردند. این ایمان نابجا بود. اقتدارگرایی به روسیه بازگشت، زیرا ولادیمیر پوتین ایده های فاشیستی را پیدا کرد که می توانست برای توجیه حکومت ثروتمندان استفاده شود. در دهه 2010، با کمک جنگ روسیه در اوکراین و جنگ سایبری در اروپا و ایالات متحده، از شرق به غرب گسترش یافت.

روسیه در همه جا در میان ناسیونالیست ها، الیگارش ها و رادیکال ها متحدانی پیدا کرد و تلاش آن برای انحلال نهادها، دولت ها و ارزش های غربی در خود غرب طنین انداز شد. ظهور پوپولیسم، رای بریتانیا به اتحادیه اروپا و انتخاب دونالد ترامپ همگی اهداف روسیه بودند، اما دستیابی به آنها آسیب پذیری جوامع غربی را آشکار می کند.

اسنایدر در این اثر نیرومند و بی دریغ تاریخ معاصر( کتاب در مسیر ناآزادی )، بر اساس تحقیقات گسترده و همچنین گزارش های شخصی، فراتر از سرفصل ها می رود تا ماهیت واقعی تهدید علیه دموکراسی و قانون را افشا کند. درک این چالش، دیدن، و شاید تجدید، فضایل سیاسی اساسی است که سنت ارائه می کند و آینده خواسته است. اسنایدر با آشکار کردن انتخاب‌های سخت پیش روی ما - بین برابری یا الیگارشی، فردیت یا کلیت، حقیقت و دروغ - درک ما را از اساس روش زندگی ما بازیابی می‌کند و راهی به جلو در زمان عدم اطمینان وحشتناک ارائه می‌کند.

کتاب در مسیر ناآزادی


ویژگی های کتاب در مسیر ناآزادی

نامزد جایزه لیونل گلبر سال 2019

نامزد جایزه ترجمان نگاه کرکوس سال 2018

تیموتی اسنایدر
تیموتی دیوید اسنایدر، زاده ی 18 آگوست 1969، نویسنده و تاریخ نگار آمریکایی است.اسنایدر در جنوب غربی اوهایو به دنیا آمد. او در دانشگاه براون در رشته های تاریخ و علوم سیاسی تحصیل کرد و در سال 1997، دکترای خود را در رشته ی تاریخ مدرن از دانشگاه آکسفورد گرفت.اسنایدر، استاد تاریخ دانشگاه ییل و عضو ثابت انستیتوی علوم انسانی وین است. او همچنین در شورای روابط خارجی ایالات متحده عضویت دارد.
نکوداشت های کتاب در مسیر ناآزادی
A brilliant and disturbing analysis, which should be read by anyone wishing to understand the political crisis currently engulfing the world.
تحلیلی درخشان و نگران کننده، که باید توسط هرکسی که مایل به درک بحران سیاسی در حال حاضر جهان است، بخواند.
Yuval Noah Harari

Essential reading. . . . Chilling and unignorable
خواندن ضروری . . . دلخراش
Guardian Guardian

Brilliant. . . . Bleak and eloquent. . . .
درخشان . . . تاریک و شیوا. . . .
Times (London)

قسمت هایی از کتاب در مسیر ناآزادی (لذت متن)