کتاب یک انسان، یک حیوان

Un dieu un animal
کد کتاب : 1942
مترجم :

شابک : 978-600229389-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یک انسان، یک حیوان اثر ژروم فراری

ژروم فراری یکی از نویسندگان پرمخاطب ادبیات امروز فرانسه محسوب می شود. او نویسنده ی جوانی است متولد ۱۹۶۸ که به خاطر رمان خطابه ی سقوط رم جایزه ی گنکور را از آن خود کرد.

رمان یک انسان، یک حیوان یکی از مهم ترین نوشته های اوست که در ۲۰۰۹ منتشر شد و جایزه ی لاندرنو را برای او به همراه داشت. یک رمان تکان دهنده درباره ی خشونت و تنهایی انسان، به خصوص بعد ماجراهای یازده سپتامبر. رمان داستان مردی ا ست که بعد سقوط برج های دوقلوی نیویورک به یک گروه نظامی می پیوندد و در خاورمیانه له یا علیه نیروهای گوناگونی می جنگد. او سرشار از تلخی ها و صحنه های نبردهای ریز و درشت خاورمیانه است. او در نهایت تصمیم می گیرد به روستای خودشان بازگردد و دختری را که دوستش داشته بیابد مگر جهانش کمی آرام تر شود، اما ماجرا جور دیگری رقم خواهد خورد... فراری که سال های زیادی را در مناطقی چون الجزایر و شاخ افریقا زندگی کرده و هم اکنون هم ساکن جزیره ی کرس است، به خوبی مناطق مذکور را می شناسد. او که فلسفه خوانده و فلسفه درس می دهد، در این رمان سوگ واره ای عجیب می نویسد برای انسانی که از فرط جنگیدن و جان به دربردن از مرگ دچار غمی از جنس مورسو بیگانه کامو شده است گویا. غمی که می خلد و پیش می رود در جانش و حال قرار است عشق او را نجات دهد

کتاب یک انسان، یک حیوان

ژروم فراری
ژروم فراری، زاده ی سال 1968، نویسنده و مترجم فرانسوی است.فراری در پاریس به دنیا آمد. او برای چندین سال در موسسه ی بین المللی الکساندر دوما و بعد از آن در موسسه ی آموزشی Fesch of Ajaccio، به تدریس فلسفه اشتغال داشت. فراری در حال حاضر استاد فلسفه در دانشکده ی فرانسوی ابوظبی است.