کتاب قطار سر وقت

The Train Was on Time
مجموعه آثار 4
کد کتاب : 1949
مترجم :
شابک : 978-600376322-7
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

قطار به موقع رسید
The Train Was on Time
کد کتاب : 172
مترجم :
شابک : 978-964-6194-67-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قطار به موقع رسید اثر هاینریش بل

رمان قطار به موقع رسید، اولین اثر انتشار یافته از نویسنده ی شهیر آلمانی، هاینریش بل است. رمان قطار به موقع رسید، داستان سربازی آلمانی به اسم آندریاس را روایت می کند که با قطار از پاریس به سوی لهستان در سفر است. داستان، بر تجربه ی خون بار و نفس گیر سربازان آلمانی در جبهه های شرقی جنگ جهانی دوم تمرکز دارد. لازم به ذکر است که بل قبل از این رمان، در کتاب میراث یک سرباز[که در سال 1948 نوشته ولی بعدا منتشر شد]این تجربه را مورد کنکاش و واکاوی قرار داده بود. آندریاس در مسیر جبهه ی جنگ، با دو سرباز آلمانی دیگر شروع به مکالمه می کند و دوستی کوتاه مدتی بین آن ها شکل می گیرد. او همچنین فاحشه ای لهستانی به اسم اولینا را ملاقات می کند که با نیرو های پارتیزان ضد فاشیسم همکاری می کرده اما به تازگی نظرش در رابطه با این همکاری عوض شده و تلاش برای حرکت در مسیر ضد جنگ طلبی را دامن زدن به خشونت و تهاجم های بیشتر می بیند. با پیشروی داستان، مخاطب با تجارب خونین سربازان و تأثیرات به جای مانده از جنگ بر آن ها، آشنا می شود. آندریاس، نظری منفعلانه در مورد درگیری اش در جنگ دارد و اجتناب ناپذیری مرگ در سراسر روایت داستان به شکلی تراژیک سایه افکنده است. اینطور به نظر می رسد که متغیرهایی که کتاب به مخاطب نشان می دهد، فقط مربوط به مکان و چگونگی مرگ شخصیت هاست و نه راه هایی برای فرار آن ها از مرگ. بدین صورت، ارتباط ها و شباهت هایی بین این اثر و ساختار تراژدی های یونان باستان[مانند داستان اودیپ]قابل مشاهده است.

کتاب قطار به موقع رسید


ویژگی های کتاب قطار به موقع رسید

نویسنده برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1972 و جایزه گئورگ بوخنر 1967

هاینریش بل
هاینریش بل، ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ در شهر کلن به دنیا آمد. در بیست سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتابفروشی مشغول به کار شد اما سال بعد از آن، هم زمان با آغاز جنگ جهانی دوم به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا سال ۱۹۴۵ را در جبهه های جنگ به سربرد. با این که خانواده اش با نازی ها و حزب ناسیونال سوسیالیسم مخالف بودند، او در ابتدا با آن ها همدلی داشت.بل در سال ۱۹۴۲ با آن ماری سش ازدواج کرد که اولین فرزند آن ها، به نام کرسیتف، در سال ۱۹۴۵ بر اثر بیماری از دنیا رفت. پس از جنگ به تحصیل در رشته ی زبان و ادبیات آلم...
نکوداشت های کتاب قطار به موقع رسید
Böll has feelingly symbolized a guilty Germany.
بل با شور و احساس، یک آلمان گناهکار را به تصویر کشیده است.
Time Time

Exceptional.
استثنایی.
New York Times New York Times

Masterfully Crafted.
با نگارشی استادانه.
Buffalolib

قسمت هایی از کتاب قطار به موقع رسید (لذت متن)
به زودی. به زودی. به زودی. به زودی. این به زودی کی خواهد بود؟ چه کلمه ی هراس انگیزی است این به زودی. به زودی ممکن است یک ثانیه ی دیگر باشد. به زودی می تواند یک سال طول بکشد. به زودی کلمه ای است هراس انگیز. این به زودی آینده را در هم می فشارد، آن را کوچک می کند و دیگر هیچ چیز مطمئنی در کار نخواهد بود. هر چه هست دودلی و تزلزل مطلق خواهد بود. به زودی هیچ نیست و به زودی چه بسا چیزهایی است. به زودی همه چیز است. به زودی مرگ است.

نمی خواهم بمیرم، نمی خواهم بمیرم، ولی این وحشتناک است که خواهم مرد ... به زودی.

آخ هیچ دلم نمی خواهد زن باشم، هی منتظر باش ... منتظر باش ... منتظر باش.