کتاب سواری مرگ و دو داستان دیگر

Selected Stories
کد کتاب : 19580
مترجم :
شابک : 978-9642436569
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب سواری مرگ و دو داستان دیگر اثر استیون کینگ

مجموعه ی پیش رو با عنوان "سواری مرگ و دو داستان دیگر" اثری است از "استیون کینگ" که در آن داستان "سواری مرگ" به همراه دو داستان دیگر با عناوین "مسافر لال" و "بیماری به نام ان" منتشر شده است.
"سواری مرگ" که در زمره ی داستان های ترسناک و ژانر وحشت قرار می گیرد، داستان مردی است جوان که با راننده ای از جهان دیگر هم مسیر می شود. "استیون کینگ" در این قصه، خوانندگان را نیز همچون مرد جوان قصه، به یک سواری می برد که هر کسی را یارای قدم نهادن در مسیر آن سواری نیست. اینجا انتخابی میان زندگی و مرگ در جریان است و همچون دو داستان بعدی این مجموعه، "استیون کینگ" از اشاره به ارواح ، بهره بردن از عنصر ترس و تکیه بر حس گریزناپذیر مرگ دریغ ننموده است. یکی از دلایل مهم استقبال از داستان های "استیون کینگ"، همین استفاده از عناصر وحشت و تاکید بر جذابیت آن است؛ به این شکل او با احیای ترس درونی هر خواننده، بر گیرایی داستانش می افزاید. "سواری مرگ" داستانی است تحسین شده که ابتدا به شکل الکترونیکی منتشر شد و پس از مواجهه با استقبال بی نظیر مخاطبان، فیلمی سینمایی نیز بر مبنای داستان آن ساخته شد.
داستان بعدی با عنوان "مسافر لال" هم از جهت جنجالی بودن و نوآوری ایده، دست کمی از قصه ی قبلی ندارد و در این جا "استیون کینگ" به سراغ افرادی رفته است که با گوش سپردن به ندای امیال درونی، دست به کارهای ممنوعه می زنند. در نهایت داستان "بیماری به نام ان"، به مساله ی وسواس فکری پرداخته و "استیون کینگ" با ایجاد پیوند میان این وسواس با مسائل ماورالطبیعه، قصه ای خواندنی را پیش روی مخاطبان قرار داده است.

کتاب سواری مرگ و دو داستان دیگر

استیون کینگ
استیون ادوین کینگ که به اختصار با نام استیون کینگ میان مردم شناخته می شود، نویسنده ی رمان و داستان های کوتاه است که در ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ در ایالات پورتلند در آمریکا به دنیا آمد. استیون یکی از برترین نویسنده های قرن حاضر محسوب می شود. اغلب آثار کینگ در ژانر وحشت بوده و می توان گفت که او برترین نویسنده ی ژانر وحشت در حال حاضر به شمار می آید.کینگ در سال ۱۹۷۰ از دانشگاه شهر مین (مکان تولدش) فارغ التحصیل شد و از آن زمان به بعد شروع به نوشتن داستان نمود. ۴ سال بعد کینگ موفق به انتشار اولین رمان خود ب...
قسمت هایی از کتاب سواری مرگ و دو داستان دیگر (لذت متن)
می توانم چیزی را که دیده ای تصور کنم . بله ، به اندازه ی کافی وحشتناک است ، اما با این همه ، داستانی کهن بیش نیست. یک نمایشنامه ی اسرار آمیز قدیمی... چنین نیروهایی را نمی توان نام گذاشت ، نمی توان در موردشان حرف زد ، نمی توان تصوری از آنها داشت مگر در لفافه و با استفاده از نمادها و اشارات . نمادهایی که به نظر بسیاری تخیلات شاعرانه و ظریفی از داستان های قدیمی است . اما من و تو ، در همه ی حوادث ، مزه ی ترس و وحشت را چشیده ایم ، وحشتی که در مکانی اسرار آمیز در زندگی سکونت دارد ، در گوشت و پوست انسان نمایانگر می شود ، و بدون داشتن هیج شکلی ، ترکیب و شکلی به خود می گیرد . اوه ، اوستین ، چطور امکان پذیر است ؟ چگونه است که نور خورشید در برابر این چیز سیاه نمی شود و زمین سخت زیر چنین باری ذوب نشده و نمی جوشد ؟