کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

A Short History of Nearly Everything
کد کتاب : 19672
مترجم :
شابک : 978-9645676481
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 608
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه بهترین اثر غیرداستانی ساموئل جانسون (بیلی گیلفورد)

معرفی کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز اثر بیل برایسون

کتاب «تاریخچه ی تقریبا همه چیز» نوشته ی بیل برایسون، تلاشی ست برای بیان مسائل پیچیده ی علمی به زبانی ساده. او در کتابش از طریق ماجراهای کاشفان و دانشمندان، مباحث علمی را به بحث می گذارد و سعی می کند با ایجاد جذابیت برای خواننده، او را به مسائل علمی علاقه مند کند. «بیل برایسون» در بزرگترین کتاب خود "تاریخچه ی تقریبا همه چیز "، با بزرگترین چالش پیش رویش مقابله کرده است که همانا درک و پاسخ به قدیمی ترین و بزرگترین سوالی ست که بشر درباره ی جهان و خودش مطرح کرده است. برایسون با توجه به تمام وقایع از بیگ بنگ تا ظهور تمدن، به دنبال درک این مسئله است که ما چگونه به اینجا رسیدیم و همه چیز را تصاحب کردیم. برای این منظور، او خود به همراه پیشگام ترین باستان شناسان، انسان شناسان و ریاضیدانان جهان سفر کرده و به دفاتر، آزمایشگاه ها و اردوگاه های میدانی آن ها رفته است. برایسون کتاب های این محققان و دانشمندان را خوانده است (یا سعی کرده است که بخواند) و پرسش های بسیاری از آن ها پرسیده تا خود را به ذهن قدرتمندشان نزدیک کند. « تاریخچه ی تقریبا همه چیز» کتابی ست که سعی دارد مفاهیم پیچیده در حوزه های دانش بشری را از زبان بیل برایسون به روشی ساده و قابل فهم ارائه کند.

کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

بیل برایسون
ویلیام مک گایر برایسون یا بیل برایسون (Bill Bryson؛ زادهٔ ۸ دسامبر ۱۹۵۱) نویسنده آمریکایی-انگلیسی که آثارش در زمینه سفر، زبان انگلیسی، علوم و سایر موضوعات غیر داستانی است. وی متولد ایالات متحده است، ولی بیشتر زندگی بزرگسالی خود را مقیم انگلیس بوده و بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ به ایالات متحده بازگشت و دارای تابعیت دوگانه آمریکا و انگلیس است.
نکوداشت های کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز
“Stylish [and] stunningly accurate prose. We learn what the material world is like from the smallest quark to the largest galaxy and at all the levels in between . . . brims with strange and amazing facts . . . destined to become a modern classic of science writing.”
"کتاب نثری شیک و دقیق دارد. ما می آموزیم که جهان مادی از کوچکترین کوارک گرفته تا بزرگترین کهکشان و در تمام سطوح بین آنها چیست. . . حقایق عجیب و شگفت انگیز . . به یک کتاب کلاسیک مدرن علمی تبدیل شده است. "
The New York Times

قسمت هایی از کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز (لذت متن)
اتمسفر، سیل اشعه ی ورودی از کیهان را جذب یا مسیر آن ها را منحرف می کند. بر روی هم، لایه بندی گازی اتمسفر با یک لایه بتون حفاظتی به ضخامت 4/5 متر برابری می کند و بدون وجود چنین محافظی، این مهمانان نامریی از فضای کیهان، مانند دشنه هایی کوچک، بدن ما را قاچ قاچ می کنند.

آنچه نخست باید بدانی این است که برای آنکه بتوانی در اینجا باشی تریلیون ها اتم سرگردان مجبور بوده اند به شکلی و از راه هایی حیرت انگیز و سرشار از لطف و محبت در یک جا گرد هم آیند تا تو آفریده شوی. یک چنین گردآمدنی به قدری اختصاصی و یگانه است که پیش از این هیچگاه کوششی برای تحققش به عمل نیامده است و فقط همین یکبار است که موجودیتش به حقیقت پیوسته است. اینکه چرا اتم ها خود را چنین به دردسر می اندازند، برای ما همچنان یک معماست. تو بودن در سطح اتم، تجربه ای خوشحال کننده نیست. اتم های تو با همه ی توجه مشتاقانه ای که دارند عملا به فکر تو نیستند یعنی اصلا نمی دانند که تویی هم در کار است