کتاب مغز در آتش

Brain on Fire
(یک ماه جنون من)
کد کتاب : 19688
مترجم :
شابک : 978-6229993651
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 298
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب زندگی بهتر سال 2013

معرفی کتاب مغز در آتش اثر سوزانا کاهالان

یک کتاب خاطرات برنده جایزه و پرفروش فوری نیویورک تایمز - و الهام بخش فیلم اصلی با بازی کلوئی گریس مورتز - که بسیار فراتر از یک معمای پزشکی است، مغز در آتش روایت قدرتمندی از تلاش یک زن برای بازپس گیری هویتش است.

وقتی سوزانا کاهالان بیست و چهار ساله به تنهایی در یک اتاق بیمارستان از خواب بیدار شد، به تخت خود بسته بود و قادر به حرکت یا صحبت کردن نبود، هیچ خاطره ای از اینکه چگونه به آنجا رسیده بود، نداشت. چند روز قبل، او در آستانه یک زندگی جدید و بزرگسال بود: در آغاز اولین رابطه جدی و حرفه ای امیدوارکننده در یک روزنامه بزرگ نیویورک. حالا به او برچسب خشونت، روان پریشی، خطر فرار می دادند. چی شد؟

سوزانا در روایتی سریع و نفس‌گیر، داستان واقعی حیرت‌انگیز هبوطش به جنون، ایمان الهام‌بخش خانواده‌اش به او و تشخیص نجات‌دهنده‌ای را که تقریبا محقق نشد، تعریف می‌کند. «نگاهی شگفت‌انگیز به بیماری که می‌توانست به قیمت جان این زن جوان پر جنب و جوش و حیاتی تمام شود» مغز در آتش کاوشی فراموش نشدنی در حافظه و هویت، ایمان و عشق و داستانی عمیقا متقاعدکننده از بقا است. و پشتکاری که قرار است به یک روایت خاص تبدیل شود.

کتاب مغز در آتش

سوزانا کاهالان
سوزانا کاهالان (متولد ۱۹۸۵) یک روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی است، او برای نوشتن خاطرات مغز در آتش شناخته شده، این کتاب در مورد بستری شدنش به خاطر بیماری نادر خود ایمنی، آنسفالیت گیرنده ضد-NMDA، است. او برای نیویورک پست کار کرده‌است. یک فیلم با نام مغز در آتش بر اساس خاطرات او در سال ۲۰۱۶ اکران شد. کلویی گریس مورتز نقش کالاهان را در این فیلم بازی کرده‌است.