کتاب متفاوت

Diff'rent
کد کتاب : 1974
مترجم :
شابک : 978-600117184-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب متفاوت اثر یوجین اونیل

یوجین اونیل، نمایش نامه نویس شهیر آمریکایی، پدر معنوی ادبیات نمایشی شاخص آمریکا و همچنان از برجسته ترین نمایش نامه نویسان جهان به شمار می رود.

نمایشنامه ی متفاوت، تصویرگر تناقض های درونی قهرمان کمال گرا در گذر از سنت به سمت نوگرایی است. این نمایش نامه تراژدی انسان خود ایده آل گرایی است که تحت تأثیر معیارهای اخلاقی درونی شده دوران ویکتوریا و خیال پردازی های عنصر رمانتیک گرایی، بسیار سخت گیر و جزئی نگر شده و با توجه غیرمعمول به جزئیات و بایدها، دچار نوعی رفتار وسواس گونه می شود. این قهرمان تراژیک بدون در نظر گرفتن توانایی های خود و افراد پیرامونش در جهت رسیدن به ایده آل های دور از ذهن دچار تضادهای درونی گشته و به باورهای جدیدی دست می یابد که تنها به خلق یک تراژدی مدرن دیگر می انجامد.

کتاب متفاوت

یوجین اونیل
یوجین گلدستون اونیل، زاده ی 16 اکتبر 1888 و درگذشته ی 27 نوامبر 1953، نمایشنامه نویس آمریکایی و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات بود.اونیل در هتلی در منهتن نیویورک به دنیا آمد. او برای گذراندن دوران مدرسه، به مدرسه ی شبانه روزی و کاتولیک سنت آلویسیوس فرستاده شد و در آنجا، شرایط سختی داشت و تنها با خواندن کتاب های مختلف به آرامش می رسید.اونیل یک سال در دانشگاه پرینستون حضور یافت اما به دلایلی نامشخص، تحصیلات خود در این دانشگاه را رها کرد.اونیل پس از بهبودی از بیماری سل در سال 1912 تصمیم گرفت تا به ...