کتاب قانون پنجاهم

The 50th Law
قانون فیفی سنت
کد کتاب : 19908
مترجم :
شابک : 978-6006958804
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

قانون 50 ام
The 50th Law
کد کتاب : 73973
مترجم :
شابک : 978-6222207472
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب قانون پنجاهم اثر رابرت گرین

قانون پنجاهم کتابی پرفروش در نیویورک تایمز در مورد استراتژی و بی باکی است که با همکاری رپر فیفتی سنت و نویسنده رابرت گرین نوشته شده است. این کتاب یک گزارش نیمه اتوبیوگرافی است که در مورد ظهور فیفتی سنت هم به عنوان جوان شلوغ شهری جوان و هم به عنوان یک نوازنده تازه کار و موفق با درس ها و حکایاتی از چهره های تاریخی مانند آبراهام لینکلن ، سان تزو ، سقراط ، ناپلئون ، مالکوم ایکس و ... جیمز بالدوین است. هر یک از 10 فصل کتاب یک جنبه از بی باکی را توضیح می دهد و با بیان اینکه چگونه فیفتی سنت این فلسفه ی بی باک را در Southside Queens آموخته است ، آغاز می شود.

قانون پنجاهم نتیجه ی دوستی و تحسین متقابل بین فیفتی سنت و رابرت گرین بود. کتاب گرین با عنوان «48 قانون قدرت» که مدتهاست در جهان هیپ هاپ جزء اصلی ترین چیزها محسوب می شود ، مورد توجه فیفتی سنت قرار گرفت و از مدیر خود خواست تا جلساتی را با گرین ترتیب دهد. گرین گفت که او از شخصیت فیفتی سنت شگفت زده شده و تحت تأثیر "آرامش ذن مانند" او قرار گرفته است. این دو شروع به کار بر روی یک پروژه ی کتاب کردند که دو جهان آنها را با هم ترکیب کند.
طبق گفته گرین ، فیفتی سنت نمونه ای است از آنچه ماکیاولی شاهزاده جدید نامید ، رهبری که در زمان آشوب و آشفتگی ظهور می کند و قوانین را بازنویسی می کند.

کتاب قانون پنجاهم


ویژگی های کتاب قانون پنجاهم

در لیست پنج کتاب برتر به انتخاب نیویورک تایمز

پرفروش ترین کتاب در ایالات متحده آمریکا

رابرت گرین
رابرت گرین، زاده ی 14 می 1959، نویسنده ی آمریکایی است.گرین در لس آنجلس بزرگ شد و به دانشگاه برکلی کالیفرنیا رفت. او سپس تحصیلات خود را در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون پی گرفت. گرین قبل از نویسنده شدن، شغل های بسیار زیادی را تجربه کرد. او در سال 1995 به شکلی جدی نویسندگی را به عنوان شغل خود در نظر گرفت و اولین کتابش را سه سال بعد به انتشار رساند.رابرت گرین به همراه نامزدش که یک فیلمساز است، در لس آنجلس زندگی می کند. او به پنج زبان تسلط دارد و دانشجوی بودیسم نیز هست. گرین، عاشق شنا و دوچرخه سواری د...
قسمت هایی از کتاب قانون پنجاهم (لذت متن)
هرچند وقت یک بار باید با نگرشی رو به رشد خودتان را بازبینی کنید. به این موضوع همچون مناسکی بنگرید که چند هفته یک بار باید در آن شرکت داشته باشید؛ مناسکی برای ارزیابی دوباره و دقیق اینکه چه کسی هستید و در کدام مسیر در حرکتید. رفتارهای اخیر خود را همچون مانورهای فرد دیگری بنگرید و تجسم کنید اگر از درگیری های غیرضروری دوری می کردید یا اگر به جای فرار از افرادی که در مسیرتان قرار داشتند، با آن ها روبه رو می شدید، چطور همه چیز بهتر می شد. هدف از این کار سرکوب کردن خودتان نیست؛ بلکه هدف آن است با درک بهتر واقعیت، بتوانید خود را با محیط سازگار کنید و رفتارتان را تغییر دهید.

کلمه واقع بین اغلب با اشارات ضمنی منفی همراه است. بنا بر دانش مرسوم جامعه، واقع بینان در برابر اشتباهات، منطقی رفتار می کنند و در بیشتر موارد، مسائل بالاتر و خوب تر زندگی را درک نمی کنند و جدیت بیش ازحدشان آن ها را منفی، فریبکار و ماکیاولیست نشان می دهد. بیشتر افراد فکر می کنند این گروه در برابر خیال پردازان قرار دارند؛ افرادی که تخیل قوی دارند، با اید ه آل هایشان الهام بخش اند و با رویاهایشان ما را منحرف می سازند!

واقعیت می تواند ترسناک باشد. زمان شما محدود است و همواره باید تلاش کنید در این دنیای رقابتی بی رحم، جایگاهی کسب کنید و آن را نگه دارید. شاید نتوانید به اطرافیانتان اعتماد کنید و آن ها مشکلات زیادی برای شما به وجود آورند؛ باید در برابر وسوسه رویای پوچ متفاوت بودن شرایط، مقاومت کنید و شجاعانه این شرایط را بپذیرید؛ حتی از آن استقبال کنید. با تمرکز بر آنچه در اطرافتان رخ می دهد، دقیقا متوجه می شوید چرا برخی به اوج می رسند و برخی سقوط می کنند. با توجه به تدابیر و بازی های مردم می توانید نتیجه را معکوس کنید. هرچه درک قوی تری از واقعیت داشته باشید، قدرت بیشتری دارید تا آن را در مسیر اهداف خود تغییر دهید.