کتاب جنبه های رمان

Aspects of the Novel
کد کتاب : 19911
مترجم :
شابک : 978-9643512873
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«ادوارد مورگان فورستر» از نویسندگان برجسته در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب جنبه های رمان اثر ادوارد مورگان فورستر

کتاب «جنبه های رمان» اثری نوشته ی «ادوارد مورگان فورستر» است که نخستین بار در سال 1927 به انتشار رسید. این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ای. ام. فورستر در کالج ترینیتی، کمبریج گردآوری شده و در آن رمان های انگلیسی زبان را مورد بحث قرار داده است. او با استفاده از نمونه هایی از متون کلاسیک، هفت جنبه جهانی رمان را برجسته می کند: داستان، شخصیت ها، طرح داستان، فانتزی، پیشگویی، الگو و ریتم. برخی از منتقدان با این واقعیت که فورستر، به عنوان یک رمان نویس مشهور، نظریه ای هنجاری در مورد چگونگی نثر نویسی تدوین کرده است، مخالفت کرده اند. دبلیو سامرست موام اظهار داشت که با خواندن کتاب، "یاد گرفتم که تنها راه نوشتن رمان مانند آقای ای ام فورستر است." ویرجینیا وولف نیز برخی از جنبه های کتاب را تحسین کرده است. ».
«فورستر»، خالق آثار ماندگاری همچون «گذری به هند» و «اتاقی با یک منظره»، با استفاده از زبانی جذاب و همچنین به کارگیری بخش هایی از آثار کلاسیک شناخته شده، به هفت عنصری می پردازد که در خلق رمان ها حیاتی هستند.او نه تنها اصطلاحاتی همچون «کاراکتر ایستا» و «کاراکتر پویا» را تعریف می کند (و این که چرا هر دو گونه، در رمان ها ضروری هستند)، بلکه نمونه هایی از کاربرد این عناصر را در متون نوشته شده توسط بزرگانی همچون «چارلز دیکنز» و «جین آستین» در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

کتاب جنبه های رمان

ادوارد مورگان فورستر
ادوارد مورگان فورستر، زاده ی 1 ژانویه ی 1879 و درگذشته ی 7 ژوئن 1970، رمان نویس، نویسنده ی داستان کوتاه، نویسنده ی اشعار اپرا و مقاله نویس انگلیسی بود. فورستر در یک خانواده ی ایرلندی/ولزی از طبقه ی متوسط جامعه به دنیا آمد. او تنها فرزند خانواده بود و در ابتدا، هنری مورگان فورستر نام داشت اما به هنگام غسل تعمید، به صورت تصادفی، ادوارد مورگان نام گرفت. مورگان، پدرش را در سال 1880 و قبل از تولد دو سالگی اش از دست داد.او پس از گذراندن دوران مدرسه و دانشگاه، به همراه مادرش به دور اروپا سفر کرد. ای...
نکوداشت های کتاب جنبه های رمان
Filled with insight for contemporary writers and readers.
سرشار از بینش برای مخاطبین و نویسندگان معاصر.
Barnes & Noble

Forster's acute guidance.
راهنمای دقیق «فورستر».
Harper's Magazine

Illuminating and entertaining.
روشنگرانه و سرگرم کننده.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب جنبه های رمان (لذت متن)
من از این که شاعران، رمان را خوار می دارند در شگفت نیستم، هرچند که گاهی اوقات تصادفا خویشتن را در آن نیز می یابند، و نه هم از ملالت و دلزدگی مورخان، آنگاه که تصادفا همین باتلاق، به عرصه های عمل ایشان هم راه می یابد.

شاید پیش از آغاز به موضوع لازم باشد رمان را تعریف کنیم. این البته یک ثانیه هم وقت نخواهد گرفت. آقای «آبل شووالی» در جزوه ی کوچک اما درخشان خود تعریفی را به دست می دهد؛ و خوب اگر یک منتقد فرانسوی نتواند رمان انگلیسی را تعریف کند، پس چه کسی می تواند؟

او می گوید که رمان داستانی است به نثر، و با وسعتی معین. و این برای ما کافی است، جز این که شاید بیفزاییم که این حد یا وسعت نباید کمتر از پنجاه هزار کلمه باشد.