کتاب بازمانده هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی

Pagan Survivals In Mohammedan Civilization
کد کتاب : 20021
مترجم :
شابک : 978-6008209287
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 475
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بازمانده هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی اثر ادوارد وسترمارک

وسترمارک در سال 1862 در یک خانواده مرفه ، بخشی از جمعیت سوئدی زبان فنلاند به دنیا آمد. پدرش در دانشگاه هلسینگفورس کار می کرد و پدربزرگ مادری اش استاد همان دانشگاه بود. بنابراین طبیعی بود که ادوارد در آنجا تحصیل کند ، اولین مدرک خود را در رشته فلسفه در سال 1886 بدست آورد ، اما همچنین علاقه ای به انسان شناسی و خواندن آثار چارلز داروین پیدا کرد. پایان نامه او ، تاریخ ازدواج انسانی ، به عنوان کتاب در سال 1891 منتشر شد و مجددا در سال 1921 در یک نسخه کاملا اصلاح شده منتشر می شود.

در سال 1892 ، وسترمارک مدرس جامعه شناسی در دانشگاه هلسینکی شد. وی در سال 1906 به سمت استاد فلسفه اخلاق ارتقا یافت و تا سال 1918 این صندلی را اشغال کرد.
وی به عنوان "اولین جامعه شناس داروینی" یا "اولین جامعه شناس زیست شناس" ، و همچنین "مرجعی در تاریخ اخلاق و آداب و رسوم ازدواج" توصیف شده است.

ایده اولیه او "پدیده تجمع جنسی معکوس" در واقع هنگامی است که دو نفر در چند سال اول زندگی هر یک در مجاورت خانگی زندگی می کنند ، و هر دو حساسیت به جاذبه جنسی پیدا می کنند. و این ایده اکنون به عنوان اولین اثر مهم وسترمارک شناخته می شود.
وسترمارک همچنین دانشمندی در مراکش بود و در اثر دو جلدی وی آیین و اعتقاد به مراکش (1926) دیدگاه اثبات گرایانه ای راجع به چگونگی شکل گیری دین عامیانه آن ارائه داد.
کتاب «بازمانده هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی» منبع بسیار معتبری در دین پژوهی به حساب می آید که توسط علی بلوکباشی به فارسی برگردانده شده است.

کتاب بازمانده هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی

ادوارد وسترمارک
ادوارد الکساندر وسترمارک (به سوئدی: Edvard Westermarck) ‏(۲۰ نوامبر ۱۸۶۲ – ۳ سپتامبر ۱۹۳۹) مردم‌شناس سوئدی‌زبان فنلاندی بود که بیشتر به دلیل معرفی اثر وسترمارک شناخته شده‌است. مهمترین مطالعات وی بر روی برون‌همسری و تابوی زنا با محارم بود. وسترمارک در مورد گوناگونی سامانه‌های اخلاقی می‌نوشت. او به نوعی نسبی‌گرایی باور داشت و یک نویسندهٔ معتبر در زمینه تاریخ اخلاق و رسوم ازدواج به‌شمار می‌رود. نامدارترین اثر خود تاریخ ازدواج انسان را در ۱۸۹...
دسته بندی های کتاب بازمانده هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی