کتاب آقای شادی

The Water Engine & Mr. Happiness
کد کتاب : 20241
مترجم :
شابک : 978-6005140897
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آقای شادی اثر دیوید مامت

در ایستگاه رادیویی، آقای شادی به نوشته های شنوندگان مختلف پاسخ می‌دهد. یکی از نوشته ها، توسط یک افسر پلیس نوشته شده است که در آن ادعا می‌کند با وجود داشتن همسر و چهار فرزند، عاشق زن دیگری شده است و قصد دارد همسر خود را ترک کند. این افسر پلیس بچه های خود را دوست دارد و میداند که با این عمل قلب همسر و فرزندانش را خواهد شکست. آقای شادی به عنوان راهنمای افسر پلیس به او توصیه می‌کند که وارد کردن پای دیگر به زندگی خود باعث درهم شکستن تعهدهای خود نسبت به همسر و کار قانونی خود می‌شود و از این رابطه منصرف می‌شود. در بخش‌های دیگر نمایشنامه، آقای شادید به سایر نوشته‌های شنوندگان پاسخ می‌دهد.

دیوید آلن ممت (به انگلیسی: David Alan Mamet) (متولد ۳۰ نوامبر ۱۹۴۷) نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است. ممت به معبد خدایان نمایش‌نامه‌نویس این قرن تعلق دارد؛ هیچ نمایشنامه‌نویس آمریکایی دیگری، جز «تنسی ویلیامز»، با این وسعت به جلو نرفته‌است. او تجربه شخصی خودش را پیرامون روابط معلول خانوادگی و جهان جنایت زیرزمینی آمریکایی می‌نویسد تا بتواند درام‌های بسیاری خلق کند. دیوید ممت ۲۲ نمایشنامه، شش مجموعه مقاله، دو رمان و ۱۴ فیلمنامه، که پنج فیلمنامه را خودش کارگردانی کرده بود- نگاشته‌است.

جان لار او را مردی کوچک ولی با ساختاری مقتدر یافته‌است، که جدیتی را به شکل ثابت و مشخص تحمیل می‌کند، تا جایی که «اد کورن» به او نشان «ممت مستحکم» را می‌دهد.

کتاب آقای شادی

دیوید مامت
دیوید آلن مامت، زاده ی 30 نوامبر 1947، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی است.مامت در محله ی یهودی های جنوب شیکاگو، در نزدیکی دریاچه ی میشیگان، بزرگ شده است. پدرش، وکیل کارگردان و مادرش، معلم مدرسه بود. در سال 1958، پدر و مادر مامت از هم جدا شدند و پس از آن او و خواهرش، «لین»، با مادرشان و ناپدری شان زندگی کردند. دیوید تا زمان طلاق پدر و مادرش در مدارس دولتی جنوب تحصیل کرد. او خیلی زود به شیکاگو و نزد پدرش رفت. مامت در «دبیرستان فرانسیس دبلیو پارکر» شیکاگو تحصیل کرد و در دانشگا...