کتاب خداحافظ تا فردا

So Long, See You Tomorrow
کد کتاب : 2027
مترجم :
شابک : 978-600119847-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه ملی کتاب آمریکا 1982

معرفی کتاب خداحافظ تا فردا اثر ویلیام مکسول

خداحافظ، تا فردا چکیده ی تجربه ی سال ها ویراستاری و نویسندگی مکسول است که علاوه بر زیبایی نثر و ایجاز کلام از تکنیک های نوآورانه ی روایت داستان هم بهره برده است. شیوه ی روایی خاص کتاب دو داستان بسیار متفاوت را در هم می آمیزد: یکی داستان به ظاهر یکنواخت پسری که مادرش را از دست داده و در جست وجوی راهی برای پذیرش این فقدان است و دیگری داستان پرکشش و پرتنش قتل یک کشاورز. یکی داستانی است از روایتی فردی و درونی و دیگری داستانی است کم وبیش کارآگاهی و با نمودی بیرونی. یکی زندگی نامه ی خود اوست و دیگری زندگی نامه ی یک دوست دوران کودکی.

کتاب "خداحافظ تا فردا" نوشته ی نویسنده آمریکایی ویلیام مکسول، اولین بار در اکتبر سال 1979 در مجله نیویورکر در دو بخش چاپ شد. سپس در همان سال به صورت کتاب به بازار آمد. در این کتاب معجزه آسای مهیج، ویلیام مکسول به بررسی جاذبه مبهم گذشته، که ما را وادار می کند تا هر زمان، تلاش کنیم به توضیح آن بپردازیم، حتی وقتی که باعث دروغگو ساختن ما شود، می پردازد. در یک صبح زمستانی در دهه 1920، یک شلیک در مزرعه ای در ایلینویز روستایی به گوش می رسد. مردی بنام لوید ویلسون کشته شده است. و دوستی پرتنش بین دو نوجوان تنها - یکی از خاص و در عین حال غافل شده، دیگری یک پسر کشاورز نگران- از هم پاشیده است. پنجاه سال بعد، یکی از این پسران – که اکنون یک مرد بالغ است - سعی در بازسازی وقایع منجر به قتل را دارد. با انجام این کا ، او به ناچار از دوست گمشده خود کلتوس، که فرزند بخت برگشته ی قاتل ویلسون است و در ماههای قبل شاهد چیزهایی بوده که فقط راوی (مکسول) می تواند آن را حدس بزند، صرف نظر می کند. صرف نظر از حافظه و تخیل، شگفتی های کودکان و احساسات مخرب والدینشان، مکسول یک اثر کلاسیک درخشان آمریکایی از جوانی و فقدان ایجاد می کند.

کتاب خداحافظ تا فردا

ویلیام مکسول
ویلیام کیپر مکسول (1908-2000) یک ویراستار، رمان نویس، داستان کوتاه نویس ، مقاله نویس، نویسنده کودکان و خاطره نویس آمریکایی بود. وی از سال 1936 تا 1975 به عنوان سردبیر داستان در مجله نیویورکر خدمت کرد. سردبیر وقف نویسندگان خود، ماکسول مربی افسانه ای و رازدار بسیاری از برجسته ترین نویسندگان زمان خود شد. اگرچه به عنوان یک ویراستار مشهور است، مکسول یک رمان نویس و داستان نویس بسیار معتبر و برنده جایزه بود. مقام او به عنوان نویسنده مشهور در سال های پس از مرگش افزایش یافته است. ویلیام در دبیرستان "س...
نکوداشت های کتاب خداحافظ تا فردا
این کتاب یکی از کتاب های عالی زمان ما است. ظریف ترین مینیاتوری است که عمیق ترین غم ها و حقایق و عشق ما را در بر می گیرد- همه با سبکی روشن و ساده در قلم عالی گرفتار شده اند.
Michael Ondaatje

چه کتابی زیبایی ، کاملا برخلاف هر کتابی که تاکنون خوانده ام.
John Updike

قسمت هایی از کتاب خداحافظ تا فردا (لذت متن)
وقتی به جای در، از وسط دیوارها، از اتاقی به اتاق دیگر می رفتم، یا سرم را بالا می کردم و آسمان آبی را از میان تیرهای سقف می دیدم، احساس دلپذیری داشتم که راهی پیدا کرده ام برای دور زدن صورت متعارف چیزها.

آنچه ما ، یا به هر حال آنچه من، با اطمینان از آن به عنوان خاطره یاد می کنیم - یک لحظه، یک صحنه، واقعیتی که مورد تثبیت قرار گرفته و از این رو از فراموشی نجات یافته است- در واقع نوعی داستان پردازی است که به طور مداوم در ذهن ادامه می یابد و اغلب با گفتن آن تغییر می کند. علائم عاطفی متضاد بسیار بیش از حد درگیر هستند تا زندگی کاملا قابل قبول باشد و احتمالا کار راوی است که تنظیم مجدد مسائل را انجام دهد تا آنها با این هدف مطابقت داشته باشند. در هر صورت، هنگام صحبت کردن درباره گذشته با هر نفسی که می کشیم دروغ می گویم.