کتاب تسویه حساب

The Hunter
مجموعه پارکر 1
کد کتاب : 20296
مترجم :
شابک : 978-6001823398
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 251
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تسویه حساب اثر ریچارد استارک

مجموعه «پارکر» یکی از معروف ترین مجموعه های این نویسنده، درباره جنایت کاری به نام پارکر است که درگیر زدوبند های مافیایی و گنگستری می شود. پارکر شخصیتی خاکستری است، نه فرشته و نه شیطان. او تلاش می کند در دنیای کثیفی که قدرتمندان و نظام سرمایه داری به تسخیر خود درآورده اند زنده بماند و برای این زنده ماندن هر کاری می کند. او اجتماع گریزی است که چهارچوب اخلاقی خاصی ندارد و تنها زمانی به کسی احترام می گذارد که آن شخص هم متقابلا برایش احترام قائل شود.
داستان نخستین جلد این مجموعه از زمانی شروع می شود که پارکر به شهرش بازمی گردد تا انتقامش را از همکار قدیمی اش بگیرد. همکاری که پس از انجام آخرین مأموریت، به او خیانت و او را رها می کند تا بمیرد، اما پارکر زنده می ماند و هر طور شده خود را برای هدفی که دارد به آمریکا می رساند. او در داستان های جذاب بعدی نیز با اتفاقات تازه ای روبه رو می شود که هریک از جهاتی مرتبط به جلد پیشین است، اما هر داستان مستقل به نظر می رسد.
منتقدان ادبی وست لیک را یکی از بزرگ ترین نویسندگان آمریکا می دانند و حتی برخی ها او را شایسته جایزه نوبل ادبیات معرفی کرده اند. وست لیک تأثیر بسیاری بر تعدادی از جنایی نویسان پس از خودش نظیر مکس کالینز و دن سیمونز معروف گذاشت و هرکدام به شکلی این تأثیرپذیری از او را نشان داده اند. کالینز نام شخصیت اصلی مجموعه اش را نولان گذاشت که ارجاعی به پارکر وست لیک بود. سیمونز نیز همواره از علاقه اش به آثار وست لیک گفته است. از داستان های دانلد وست لیک اقتباس های متعددی هم صورت گرفته است که از مهم ترین هایشان می توان به تسویه حساب با بازی مل گیبسون و جیب بر ها با بازی آنت بنینگ و جان کیوزاک اشاره کرد.

کتاب تسویه حساب

ریچارد استارک
دانلد ادوین وستلِیک (با نام مستعار ریچارد استارک)، (۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۳۳–۳۱ دسامبر ۲۰۰۸) نویسندهٔ آمریکایی، در طول دوران نویسندگی‌اش بیش از صد رمان نوشت. تخصص او ادبیات جنایی، به‌خصوص داستان‌هایی دربارهٔ سرقت‌های کمیک بود و گاهی در ژانر علمی ـ تخیلی و ژانرهای دیگر هم می‌نوشت. وستلیک بیشتر به خاطر خلق دو شخصیت تبهکار حرفه‌ای معروف بود که هرکدام ستارهٔ یک مجموعهٔ طولانی بودند: پارکر، شخصیتی خشن و بی‌رحم (که با نام مستعار ریچارد استارک منتشر شده)، و جان دورتمون...