کتاب کلاه رئیس جمهور

President hat
هیرمند
کد کتاب : 11412
مترجم :
شابک : 9789644084508
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

کلاه رئیس جمهور
The President's Hat
کد کتاب : 2065
مترجم :
شابک : 978-600821199-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کلاه رئیس جمهور اثر آنتوان لورن

وریت پس از دریافت این کتاب در متنی برای خوانندگان ایرانی خود نوشت:

نمی دانید تا چه اندازه از اینکه کتابم به زبان شما ترجمه شده، تحت تاثیر قرار گرفته ام. اینکه با شما هم صحبت هستم و اینکه شما بتوانید داستان های مرا بخوانید، برایم افتخار بزرگی است. می دانم که بعضی از شما قبلا کتاب دفترچه یادداشت قرمز رو خوانده اید و امیدوارم این داستان هم به دلتان بنشیند.
این کتاب را که می نوشتم، به هیچ عنوان تصور آن را نمی کردم که قرار باشد روزی به زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و در مجموع بیش از 15 زبان ترجمه شود. حالا هم که کتابم به ایران رسیده است!
گمان نمی کردم یک روز به خیابان های تهران بیایم. راست است که می گویند زندگی پر از اتفاقات غیر منتظره است. فکر می کردم کتابم داستانی کاملا فرانسوی باشد تا اینکه در نهایت متوجه شدم این کتاب بیشتر یک قصه است. قصه کلاهی که زندگی هرکس که آن را می پوشد را تغییر می دهد. قصه ها حد و مرز نشناخته و می توانند به راحتی از کشوری به کشور دیگر، از فرهنگی به فرهنگ دیگر و از زبانی به زبان دیگر سفر کنند، چرا که ماهیتی جهانی دارند. نوعی جادو که ما دوست داریم باورداشته باشیم و حس خوبی بهمان می دهد. بعد از خواندن این کتاب، دیگر هیچوقت به یک کلاه مثل قبل نگاه نخواهید کرد.
امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت برده و از خلال آن بتوانید سفری به سرزمین من داشته باشید. من هم امیدوارم روزی شما را در سرزمین خودتان ملاقات کنم. از همین جا به همه خوانندگان ایرانی ام، چه زن و چه مرد، سلام می دهم. همچنین تشکر ویژه ای می کنم از ناشرم.

کتاب کلاه رئیس جمهور

آنتوان لورن
آنتوان لورن، زاده ی سال 1970، فیلمنامه نویس، روزنامه نگار، کارگردان و نویسنده ای فرانسوی است. رمان های لورن تا به حال به چهارده زبان ترجمه شده اند و ترجمه ی انگلیسی آثارش، به فروش بیش از 155000 نسخه ای دست یافته اند.
قسمت هایی از کتاب کلاه رئیس جمهور (لذت متن)
کلاه، مسبب رخدادهایی بود که از چند روز پیش برای دانیل اتفاق افتاده بود. حالا دیگر مطمئن بود از لحظه ای که کلاه را بر سر گذاشته، برایش نوعی ایمنی در برابر ناملایمات روزمره به وجود آمده، از این رو، آرام تر شده بود. ذهنش نیز فراست بیشتری به دست آورده و به او امکان داده بود تا تصمیمات مهمی اتخاذ کند. او بدون کلاه، جرأت نداشت همانند آن روز در جلسه، با مالتارد صحبت کند. هرگز خودش را در طبقه هجدهم، در حال خوردن صبحانه ای از تخم مرغ های عسلی با دزمون نمی دید. او به طرزعجیبی احساس می کرد، چیزی از وجود رئیس جمهور در آن کلاه است؛ چیزی درک نکردنی، شاید یک سلول ریز که نمی توان مشاهده اش کرد؛ ولی هرچه بود، قدرت تغییر سرنوشت را داشت.