کتاب کاخ رویاها

The Palace of Dreams
کد کتاب : 2068
مترجم :
شابک : 978-600947994-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب کاخ رویاها اثر اسماعیل کاداره

کاخ اسرار آمیز رویاها در دل امپراتوری وسیع اما شکننده ی بالکان قرار دارد. در درون آن کارگران به غربال کردن، مرتب سازی، طبقه بندی و در نهایت تفسیر رویاهای شهروندان مشغول اند. آنها در پی یافتن رویاهای برجسته اند، رویاهایی که به سرنوشت امپراتوری و سلطان آن مربوط اند. مارک آلن از خانواده ای نجیب زاده است خانواده ی او سابقا وزرای بسیاری در دربار سلطان داشته اند اما قدرت روزافزون آنها باعث بی اعتمادی سلطان شده است در نتیجه او در مرتبه ای پایین در کاخ آرزو ها به کار گرفته می شود. او سریعا متوجه فشار وحشتناک روی همکارانش می شود ترس از چشم پوشی از یک رویای مهم که تفسیر آن بتواند از یک فاجعه ی سیاسی جلوگیری کند. مارک آلن به سرعت ارتقا مقام پیدا می کند و قبل از هر ارتقا از هزارتویی می گذرد که در حقیقت نشان دهنده ی آگاهی کل امپراتوری است. و همزمان که آگاهی او از سرنوشت کسانی که رویایی تهدیدآمیز دیده اند بیشتر می شود و به مسولیت شخصی خود نسبت به آن نوع رویایی که می تواند یک خانواده را به نابودی بکشاند پی می برد فشار بیشتری نیز روی خود احساس می کند.

کتاب کاخ رویاها

اسماعیل کاداره
اسماعیل کاداره، زاده ی 28 ژانویه ی 1936، نمایش نامه نویس، مقاله نویس، شاعر و رمان نویس آلبانیایی است.او تحصیلات ابتدایی را در شهر جیروکاستر گذراند و در دانشکده ی تاریخ و زبان شناسی دانشگاه تیرانا، به تحصیل در رشته ی زبان و ادبیات پرداخت. کاداره سپس به روسیه رفت و همزمان با خواندن ادبیات در مسکو، مجموعه اشعارش را به روسی منتشر کرد و اولین رمانش را نیز در همین زمان نوشت.کاداره در سال 1990 به خاطر صحبت علیه حکومت، پناهندگی سیاسی از کشور فرانسه دریافت کرد. در خلال دهه های 1990 و 2000، بارها از کا...
نکوداشت های کتاب کاخ رویاها
The Palace of Dreams is powerfully imagined and beautifully written, a national classic from one of Albania’s premiere literary voices.
کاخ رویاها با تخیلی قدرمند و به شکلی زیبا به نگارش درآمده است، کلاسیکی ملی از یکی بزرگان ادبیات آلبانی.
amazon amazon

قسمت هایی از کتاب کاخ رویاها (لذت متن)
هر اندیشه ی شرورانه ای، هر مصیبت یا جنایتی، هر عصیان یا فاجعه ای قبل از وقوع، لزوما سایه اش نمایان می شود.

اینجا جایی است که رویاهای مربوط به آخرالزمان نگه داشته می شوند، جایی که بر اساس گفته های ساکنانش زمستان های بسیار طوفانی دارد.