کتاب دست از این مسخره بازی بردار،اوستا

Shifu, You'll Do Anything for a Laugh
کد کتاب : 2074
مترجم :
شابک : 978-6002295330
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 193
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دست از این مسخره بازی بردار،اوستا اثر مو یان

کسب جایزه نوبل ادبیات 2012 از سوی مو یان، نویسنده چینی، به واسطه نگارش «دست از این مسخره بازی بردار اوستا» با سر و صدای بسیاری در محافل ادبی همراه بود؛ آن هم در شرایطی که افرادی چون میلان کوندرا و بسیاری از چهره های شناخته شده ادبی در این رقابت حضور داشتند.

کار به جایی رسیده بود که حتی نگاه های سیاسی را به این اثر نسبت می دادند؛ به طوری که اپوزوسیون چین او را یک نویسنده راست گرا می دانستند و به این نظر او را قبول نداشتند و از سوی دیگر خود راست گراها به دلیل کنایه های مو یان به دولت، دل خوشی از او نداشتند.

در این کتاب یک تک نگاری به قلم مو یان نیز ترجمه شده که روایتی است از کودکی هولناکش. زندگی در روستایی فقیر با مردمانی همیشه گرسنه. طوری که مویان می نویسد روزی که برای اولین بار زغال سنگ شفاف برای بخاری مدرسه شان آوردند، آن ها گمان کردند خوراکی است و تا انتهایش را خوردند!

کتاب دست از ابن مسخره بازی بردار اوستا که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، شامل مجموعه داستان های کوتاه مو یان نویسنده چینی است. مو یان در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.
در این داستان ها با طیف گسترده ای از دیدگاه های مو یان رو به رو هستیم که منتقدان آن را با دیدگاه نویسندگانی چون تولستوی و کافکا مقایسه کرده اند. این داستان ها در ژانرهای مختلف از کمیک گرفته تا تراژیک نوشته شده اند، هر چند طنز مو یان همیشه سایه ای از سیاهی در خود دارد. این مجموعه همچنین مهر عمیق و پایدار نویسنده نسبت به مردی که دوست و همراه همیشگی اوست را به تصویر می کشد که با نفرت شدید او از بوروکراسی و سرکوب برابر است – با وجود اینکه داستان او هرگز آموزش دهنده چیزی نیست. طنز، وهم، ماورایی و رازآلود: همه این ها در این مجموعه لذت بخش و برجسته آورده شده اند.

فیلم اوقات شادمانی (Happy Times) به کارگردانی ژانگ ییمو که از داستان اوقات شادمانی مو یان اقتباس شده است، در تابستان ۲۰۰۲ تأثیر بسزایی در شهرت نویسنده و نیز شهرت این مجموعه داستان داشت.

کتاب دست از این مسخره بازی بردار،اوستا

مو یان
گوان موئه با نام مستعار مو یان، نویسنده ی معاصر چینی است که در سال ۲۰۱۲ به خاطر «رئالیسم خیره کننده ای که قصه های مردمی و تاریخ را با زمان حال پیوند می دهد» برنده ی جایزه ی نوبل شد. مو یان، نام مستعار اوست که معنی «سکوت کن» می دهد.مو یان در سال ۱۹۵۵ در شمال شرق شهرستان گائومی واقع در استان شاندونگ چین در یک خانواده ی کشاورز به دنیا آمد. او در زمان انقلاب فرهنگی چین مدرسه را ترک کرد و در یک کارخانه تولید محصولات نفتی مشغول به کار شد. پس از انقلاب فرهنگی به ارتش آزادی بخش مردم پیوست و نوشتن را ...
دسته بندی های کتاب دست از این مسخره بازی بردار،اوستا
نکوداشت های کتاب دست از این مسخره بازی بردار،اوستا
Mo Yan has an inimitable style. This is a book of short stories and most are steeped in symbolism which the master artfully employs to depict conditions, states and feelings of his characters.
سبک مویان بی نظیر است ... داستان های کوتاه این مجموعه بیشتر نمادگرایانه نوشته شده اند که یان آن ها را استادانه و هنرمندانه به کار می گیرد تا شرایط، حالات و احساسات شخصیت ها را به تصویر بکشد.
Good reads

قسمت هایی از کتاب دست از این مسخره بازی بردار،اوستا (لذت متن)
نویسنده چیزی را که می داند می نویسد، به روشی که برایش راحت است.

یک بار مادربزرگم به من گفت که وقتی هیچ رنجی برای کسی وجود ندارد که نتواند تحمل کند، خوشبختی فراوانی هم هست که او هرگز نمی تواند امیدوار باشد که از آن لذت ببرد. من آن را باور دارم.