کتاب گفت و گوهایی درباره ی شکسپیر

Roar of the Canon
  • 25 % تخفیف
    240,000 | 180,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افراز افراز
    نویسنده:
کد کتاب : 20752
مترجم :
شابک : 978-9647640619
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گفت و گوهایی درباره ی شکسپیر اثر یان کات

فصول چهارگانه ی گفت وگوهایی درباره ی شکسپیر دربردارنده ی جدلی دیالکتیکی میان چارلز ماروویتز و یان کات است که از طریق آن نمایشنامه هایی چون تریلوس و کرسیدا، رمئو و ژولیت، چشم در برابر چشم و اتللو از زوایای مختلفی مورد بحث قرار می گیرند.
در این گفت وگوها، هرجا که بینش اجرایی ماروویتز از حرکت باز می ماند، دانش تئوریک کات بحث را پیش می برد و بدین ترتیب، نظریه و اجرا مکمل یکدیگر می شوند.
نمایشنامه ی هملت: یک کولاژ یکی از بهترین نمونه های دراماتورژی مدرن است.
ماروویتز با بهره گیری از تکنیک کولاژ توانسته معانی مستتر و مفاهیم کمتر دیده شده در هملت را از اعماق متن برکشد و بر صحنه نمایان سازد.
این متن اولین بار با کارگردانی مشترک پیتر بروک و ماروویتز به صحنه آمد و بعدا ماروویتز بر اساس تجربیات اجرایی، آن را به شکلی که اکنون در این کتاب آمده، تکمیل کرد.

کتاب گفت و گوهایی درباره ی شکسپیر

یان کات
یان کات (Jan Kott‏؛ ۲۷ اکتبر ۱۹۱۴ – ۲۳ دسامبر ۲۰۰۱) نویسنده، مترجم، منتقد ادبی، و روزنامه‌نگار اهل لهستان بود. او نزدیک به یک دهه بعد از قدرت گرفتن اتحاد جماهیر شوروی، طرفدار اصلی استالینیسم لهستان بود، کات در سال ۱۹۵۷ از عضویت در حزب کمونیست به خاطر اکتبر ۱۹۵۶ لهستان کنار گذاشته شد. او در سال ۱۹۶۵ به آمریکا رفت. او به خاطر تاثیرگذاری‌هایی که در تولیدات غربی مربوط به شکسپیر در نیمه دوره قرن بیستم داشته‌است شناخته شده‌است.