کتاب شنگال

Spork
کد کتاب : 20883
مترجم :
شابک : 978-9643187187
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب عکس مرلین بیلی سال 2011

معرفی کتاب شنگال اثر کیو مکلیر

خودتان قضاوت کنید که این چه موجود طرد شده و غریبی می تواند باشد. موجودی که مادرش قاشق است. پدرش چنگال است. و او کمی از هر دو است. او «شنگال» است!

قاشق ها فکر می کنند او بیش از حد نوک تیز است ، در حالی که چنگال ها او را خیلی گرد می دانند. برای همین همواره در جمع اطرافیانش طرد می شود. او هرگز انتخاب نمی شود که در زمان صرف غذا پشت میز باشد.
تا که یک روز چیزی وارد آشپزخانه می شود که هرگز از رسم و رسوم کارد و چنگال چیزی نشنیده است. آیا سرانجام شنگال جای خود را در میز پیدا خواهد کرد؟
این داستان "چند کارد و چنگال" تفسیری طنزآمیز و پرتحرک درباره فردیت و طردشدگی است. تصاویر پر روح آن تجربه و عواطف هرکسی را که تا به حال در مورد جایگاه خود در جهان تعجب کرده است ، به تصویر می کشد.
نتیجه اخلاقی که کودکان از این داستان می توانند بگیرند این است که هرکس باید سعی کند در وهله اول و در هر شرایطی خودش باشد. فرد نباید برای پر کردن خلل ها و شکاف های شخصیتی اش، خود را به رنگ جماعت در آورد. همانا رمز و کلید صندوقچه موفقیت همین خود بودن است.

کیو مک لیر نویسنده و رمان نویس برنده چندین جایزه معتبر است. اولین کتاب او برای کودکان یعنی کتاب «شنگال» افتخارات زیادی را برای او به ارمغان آورده است. از جمله نامزد جایزه کتاب تصویری مریلین بیلی در سال 2011 .

کتاب شنگال

کیو مکلیر
کیو مکلیر (زاده 1970) یک رمان نویس کانادایی و نویسنده کودکان است.مکلیر در انگلستان متولد شد و در سنین جوانی به کانادا نقل مکان کرد. او تبار انگلیسی و ژاپنی مختلط است. پدر وی روزنامه نگار و فیلمساز مستند مایکل مکلیر است. او تحصیلات عالی و هنری را در دانشگاه تورنتو تحصیل کرد و همچنین در سال 1996 کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی را در موسسه مطالعات انتاریو انتاریو به اتمام رساند. پایان نامه فارغ التحصیل او، Beclouded Vision: Hiroshima-Nagasaki و Art of Witness توسط انتشارات دانشگاه ایالتی نیویورک پر...