کتاب مادر

The Mother
کد کتاب : 213
مترجم :
شابک : 978-964-00-1859-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مادر(جیبی)
The Mother
کد کتاب : 20923
مترجم :
شابک : 978-6001215902
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مادر
The Mother
  • 52,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نظاره نظاره
    نویسنده:
کد کتاب : 110182
مترجم :
شابک : ‏‫‫‬‭978-6226283182
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مادر اثر پرل باک

رمان مادر، که یکی از بهترین رمان های پرل باک به حساب آمده و از نظر ارزشمندی با آثار چارلز دیکنز مقایسه شده است، داستان زندگی یک زن رعیت بی نام و نشان در چین قبل از انقلاب را روایت می کند. همسر مضطرب و بی قرار این زن، بدون هیچ اخطار و اطلاع قبلی، او را ترک می گوید. زن که از تجربه ی این اتفاق، احساس حقارت می کند، مجبور است تا به تنهایی روی زمین کار کند، سه فرزندش را خودش بزرگ و تربیت کرده و از رمان مادرشوهر سالخورده اش مراقبت و پرستاری کند. او برای حفظ آبرو در نظر همسایگان، تظاهر می کند که همسرش به مسافرت رفته و نامه هایی را از طرف او برای خودش می فرستد. فرزندان زن که با فقر، ناامیدی و گستره ای رو به رشد از دروغ به منظور حفظ آبرو احاطه شده بودند، تنها با حمایت ها و اراده ی شکست ناپذیر رمان مادرشان از آب و گل درآمده و وارد اجتماع می شوند. این رمان، داستانی فراموش نشدنی است درباره ی توانایی های یک زن و نقش خطیر رمان مادرها در زندگی فرزندان. رمان مادر، موفقیتی بزرگ برای یکی از چیره دست ترین نویسندگان قرن بیستم به حساب می آید.

کتاب مادر


ویژگی های کتاب مادر

نویسنده ی کتاب برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1938

پرل باک
پرل باک، نویسنده و بیوگرافی نویس بزرگ آمریکایی در ۲۶ ژوئن ۱۸۹۲ در یکی از شهرهای غربی ایالت ویرجینیا متولد گردید. خانواده ی او از مبلغین مذهبی بودند که برای تبلیغ به کشور چین سفر کردند. او از سه ماهگی تا ۴۱ سالگی در چین زندگی کرد و زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم آموخت. مادرش زنی ادیب بود و نخستین آموزگار او به شمار می رفت. او در هفده سالگی، دو سال در مدرسه ی آمریکایی پاریس تحصیل کرد و مجددا به چین بازگشت و با یکی از همکاران خود ازدواج نمود. در سال های بعدی او مکررا به کشورهای دیگر مسافرت کر...
نکوداشت های کتاب مادر
Buck has never done a better work than this.
این کتاب، بهترین اثر پرل باک است.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

Buck has revealed the permanent values of life.
باک، ارزش های جاودان زندگی را آشکار کرده است.
LA Times LA Times

With a simple and very strong prose.
با نثری ساده و بسیار قدرتمند.
Scholieren

قسمت هایی از کتاب مادر (لذت متن)
هرچه قدر که در روز بی حوصله، بداخلاق و سرشار از خشم های ناگهانی می نمود، شب ها تماما مهر و مهربانی بود.

آیا در زیر این آسمان کبود، برای یک مادر، روزها همه به هم شبیه نیستند؟ هر روز صبح، قبل از سپیده دم از خواب برمی خاست و حال آنکه دیگران همچنان در خواب بودند. در را به روی مرغ ها و خوک باز می کرد، گاومیش را به حیاط جلو خانه می آورد و کثافاتی را که شب هنگام ریخته بود، می روبید و در گوشه ای در بیرون منزل جمع می کرد. سپس آتش روشن می کرد و آب را می جوشاند تا شوهر و مادرشوهرش پس از بیدار شدن بنوشند و قدری از آن را نیز در یک ظرف چوبی کنار می گذاشت تا قبل از آنکه چشم های دخترش را با آن بشوید، کمی سرد شود.

در پشت اجاق گلی آشپزخانه ی یک کلبه ی محقر روستایی، مادر روی چهارپایه ای از چوب خیزران نشسته بود و از سوراخ اجاق که در آن آتشی زیر دیگ فلزی می سوخت، علف خشک برای تند کردن آتش می ریخت. شعله های آتش بالا می گرفت و مادر گاه با یک شاخه ی چوب نازک و گاه با مشتی برگ، آتش را به هم می زد و باز علف های خشکی که پاییز گذشته، خود از دامنه ی کوه چیده بود، در آن می ریخت.