کتاب قهرمان هزار چهره

The Hero With a Thousand Faces
کد کتاب : 20941
مترجم : شادی خسرو پناه
شابک : 978-9645599643
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قهرمان هزار چهره اثر جوزف کمبل

کتاب «قهرمان هزار چهره» از زمان انتشار آن در سال 1949 تا کنون، با تلفیق بینش روانشناسی مدرن و درک انقلابی جوزف کمپبل از اساطیر تطبیقی، میلیون ها خواننده را تحت تأثیر قرار داده است. در این صفحات، کمپل سفرنامه قهرمانی را به تصویر می کشد، یک جنبه جهانی از ماجراجویی و تحول که تقریبا در تمام سنت های اسطوره ای جهان جریان دارد. او همچنین به بررسی چرخه کیهانی ، الگوی اسطوره ای از ایجاد و تخریب جهان می پردازد. به عنوان بخشی از کارهای پایه ای جوزف کمپل در سومین ویرایش این کتاب شاهد عکس های بیشتر، کتاب شناسی جامع و همچنین سایدبار های در دسترس تر هستیم. مطابق اولین چاپ تا به همین امروز قهرمان هزار چهره مخاطبان جدیدی در حوزه های مذهب و انسان شناسی گرفته تا ادبیات و مطالعات فیلم پیدا می کند. کتاب همیچنن تاثیر عمیقی بر هنرمندان خلاق از جمله نویسندگان، ترانه سرایان، طراحان بازی و فیلم ساز ها گذاشته است. و این روند ادامه دارد برای همه آن ها که به نیاز اساسی انسان در قصه گویی علاقه مندند. کتاب نقشه راهی را می سازد برای پیمایش زندگی خسته کننده امروزی. کتاب اسطوره های قهرمانانه را از منظر روانشناسی مورد آزمایش قرار می دهد و این فقط محدود به مباحث اسطوره شناسی نمی شود بلکه آن را به زندگی امروزی نیز ارتباط می دهد همچین برای هر کس که در جستجوی زندگی سرشار از درک وجودیست.

کتاب قهرمان هزار چهره

جوزف کمبل
جوزف کمپبل (Joseph Campbell) (زاده ۱۹۰۴ نیویورک - درگذشته ۱۹۸۷ هونولولو) اسطوره‌شناس آمریکایی بود.او در زمینه اسطوره‌شناسی و مذهب مطالعات وسیعی انجام داد. جمله به یاد ماندنی او «بدنبال سعادت خویش باش» (Follow your bliss) امروزه تبدیل به نوعی دیدگاه فلسفی شده‌است.دیدگاه‌های جوزف کمپبل بر روی تفکر معاصر هنر و علوم اجتماعی غرب بسیار تأثیرگذار بوده. بطور نمونه، جرج لوکاس دیدگاه‌های فلسفی سری فیلم‌های جنگ ستارگان را مدیون او دانسته‌است.جوزف کمپبل در و...
نکوداشت های کتاب قهرمان هزار چهره
Campbell displays amazing erudition in this book and a vast knowledge of the mythologies, literatures and sacred writings of cultures from one end of the globe to the other.
کمپل در این کتاب دانایی شگفت انگیز و دانش وسیعی از اسطوره شناسی در ادبیات و متون مذهبی از فرهنگ از انتهای این جهان به جهانی دیگر را به نمایش می گذارد.
patricktreardon.com

قسمت هایی از کتاب قهرمان هزار چهره (لذت متن)
هدف این کتاب بازگویی بعضی از حقایقی است که در زیر اشکال مذهبی و اسطوره ای پنهان شده اند و برای این منظور تعداد زیادی از مثال های نسبتا ساده را جمع آوری کرده و طوری کنار هم گذاشته ایم که معنای آنها آشکار شود. آموزگاران کهن به خوبی می دانستند چه می گویند. هنگامی که نحوهی بازخوانی زبان سمبلیک آنها را بیاموزیم، فقط باید اندکی قریحه و استعداد جمع آوری داستان ها را داشته باشیم و گوش جان به آنها سپاریم. ولی در آغاز باید دستور زبان سمبول ها را آموخت و به نظر من برای یافتن کلید این معما در دنیای امروز، هیچ راهی بهتر از تجزیه و تحلیل های روان شناختی نیست. البته نباید فرض کرد که این روش، حرف آخر را در این راه می زند ولی برای آغاز، راه مناسبی است. قدم دوم جمع آوری اسطوره ها و افسانه های چهارگوشه ی جهان و گوش سپردن به سمبولهای آنهاست. به محض گوش سپردن به سمبولها، می توان دید که چه طور داستان ها معادل و موازی یکدیگرند و همین داستان ها بیانیه ای عظیم و بی انتها از حقایقی بنیادین را شکل و گسترش می دهند که انسان در طول هزاران سال زندگی بر روی این کره ی خاکی براساس آنها زندگی کرده است.