کتاب از کتاب رهایی نداریم

ُ Esperez pas vous debarrasser des livres
(گفتگو با: اومبرتو اکو، ژان کلود کریر)
کد کتاب : 20965
مترجم :
شابک : 978-9644484711
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی از کتاب رهایی نداریم اثر ژان فیلیپ دوتوناک

این روزها تقریبا غیرممکن است که از بحث در مورد زنده ماندن "کتاب" از انقلاب دیجیتال دور بمانیم. بلاگ ها ، توییت ها و مقالات روزنامه ها هر روز با این موضوع منتشر می شوند ، بسیاری از آنها تکراری هستند ، اکثر آنها اعتراف می کنند که نمی دانند چه اتفاقی خواهد افتاد. در میان این همه توئیت ، افکار ژان کلود کریر و امبرتو اکو مانند نفسی تازه است. افراد کمی هستند که بتوانند درباره گذشته ، حال و آینده کتاب بحث کنند. هر دوی آنها مشتاق جمع آوری کتاب با درک عمیق از تاریخ هستند ، آنها از طریق کار خود ، چه نوشتاری و چه بصری ، روش های مختلف و متنوعی را برای بازنمایی ایده ها در طول اعصار کشف کرده اند.
از کتاب رهایی نداریم که به زیبایی نوشته شده است ، به خودی خود یک هدف دارد ، رونویسی یک مکالمه طولانی بین دو مرد که در آن مکالمه آنها در مورد طیف گسترده ای از موضوعات ، از آنچه به عنوان کتاب اولیه می توان تعریف کرد ، تا ایده ی کتابخانه بحث می کنند. از سوزاندن کتاب ها به طور تصادفی و عمدی ، و اینکه چه اتفاقی برای دانش و حافظه خواهد افتاد وقتی که اطلاعات بی نهایت تنها با یک کلیک ماوس در دسترس همه باشد. در مسیر بحثشان گریزهای جالب توجهی نیز به حکایات زندگی شخصی این دو نفر زده می شود ، از اولین رایانه ای که اکو داشته گرفته تا کتابی که کریر از فروش آن بسیار ناراحت است.
خوانندگان در حالی این کتاب را می بندند که احساس می کنند که این حق را داشته اند که در یک بحث صمیمی بین دو ذهن بزرگ استراق سمع کنند. و گرچه همانطور که کریر می گوید ، یک نکته خاص در مورد آینده غیرقابل پیش بینی بودن آن است ، از این گفتگو مشخص است که ، به نوعی یا شکل دیگر ، کتاب زنده خواهد ماند. به هر حال ، همانطور که اکو می گوید: مانند قاشق ، که یک بار اختراع شد ، نمی توان آن را بهتر کرد.

کتاب از کتاب رهایی نداریم

دسته بندی های از کتاب رهایی نداریم
نکوداشت های از کتاب رهایی نداریم
A storming book.
کتابی طوفانی.
NICK HARKAWAY

This book is a reminder that the satisfaction of working through even a relatively short book comes in part through confronting digressions, dead ends and distractions.
این کتاب به ما یادآوری می کند که رضایت خاطر ناشی از کار کردن حتی با یک کتاب نسبتا کوتاه ، بخشی از مقابله با انحرافات ، بن بست ها و حواس پرتی است.
WALL STREET JOURNAL WALL STREET JOURNAL

قسمت هایی از از کتاب رهایی نداریم (لذت متن)
پدر نهال، همسر من، ادیبی ایرانی بود که از جمله کارهایش، پژوهشی بود درباره یک صحاف بغدادی، به نام ابن ندیم که در قرن دهم زندگی می کرد. می دانید که ایرانیان صحافی را ابداع کرده اند و حتی جلد کتاب، که نوشته را به طور کامل حفظ می کند، از ابتکارات آن ها بوده است.

باید بگویم که کاری سخت تر از تنظیم کتابخانه نیست. مگر اینکه پیش از آ«، مختصر نظمی به دنیا بدهیم. چه کسی می تواند دل به دریا بزند و به این کار بپردازد؟ کتاب ها را چه طور باید چید؟ برحسب موضوع؟ اما در این صورت، چون قطع کتاب ها با هم بسیار تفاوت دارد، ناگزیر باید طبقه بندی کتابخانه را تغییر داد. برحسب قطع؟ برحسب زمان؟ برحسب نویسنده؟