کتاب سرشت شر

The Nature of Evil
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: هنوز هنوز
    نویسنده:
کد کتاب : 20972
مترجم :
شابک : 978-6006047324
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 492
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب سرشت شر اثر دارل کوئن

آیا وقتی انسان کارهای وحشتناکی انجام می دهد ، شرور است؟ کوهن با کاوش در ادبیات عامه پسند مانند آقای با استعداد ریپلی ، جهنم دانته ، پیچ پیچ ، و پرونده عجیب دکتر جکیل و آقای هاید ، نشان می دهد که ریشه های خشونت انسانی شر واقعی نیستند بلکه نشانه ای از عدم موفقیت ما در شناخت واقعی کیستی همین عدم درک از خود ماست که می تواند انسان ها را به انجام کارهای هولناک و نه خود "شر" سوق دهد. این نگاه عمیق به طبیعت انسان ، زیبایی و شکست آن است. « دارل کوئن » اکتشافی بصیرانه و جذاب را در زمانی ارائه می دهد که همه ما در درک ریشه های خشونت و رنج تلاش می کنیم.
این کتاب یعنی « سرشت شر » برای هر کسی است که دارای ذهن پرسشگری دارد و می خواهد نگاه متفاوتی به سیستم اعتقادی خود داشته باشد ، از هیچ دینی حمایت نمی کند ، بلکه فقط به کمال رساندن خود از طریق درک اینکه شر چیست ، مفهومی مبهمی است که « دارل کوئن » با نشان دادن آنچه در آن است ، این موضوع را روشن می کند.
کتاب « سرشت شر » به نویسندگی « دارل کوئن » با همت انتشارات هنوز در 2 سری به بازار رائه شده است.

کتاب سرشت شر

دارل کوئن
دارل كوئن (DARYL KOEHN) استاد اخلاق تجارت، دانشگاه سنت توماس، تگزاس، ایالات متحده است. او مدیر اجرایی مرکز اخلاق تجارت است و رئیس انجمن اخلاق تجارت (رهبری 2002-2003) بود. او نویسنده / ویراستار چندین کتاب از جمله بازنگری در اخلاق فمینیستی است.
قسمت هایی از کتاب سرشت شر (لذت متن)
سقراط حق داشت بگوید شاعران خوب و فرزانه میتوانند در هر دو ژانر کمدی و تراژدی توانا باشند کمدی و تراژدی مردو بیان یک حقیقتالنده زندگی های خالی از تأمل و تفکر ما سنسأ بی معنا و بی ربط جلوه می کنند چون آنچه به خاطرش تلاش می کنیم همان از کار درنمی آید که می خواهیم، اگر شرایط مان نامطلوب باشد در تیرمرونی میمیریم، و اگر بخت بارمان باشد ممکن است زیست طولانی تری داشته باشیم، اما لزوما زندگی بهتری نخواهیم داشت، شکر هرگز نمی گوید قهرمانش برای همیشه به خوبی و خوشی زندگی خواهد کرد. در دل هر کمدی که نشانه ای از تراژدی می بینیم، و اگر اوضاع اندکی متفاوت بود قهرمانان به جای این که با هم ازدواج کنند به خاک سپرده می شدند.

مادامی که به خودآگاهی نرسیده ایم در معرض ناخشنودی عمیقی هستیم، و خودآگاهی ما به نوبه خود به فکر کردن مان بستگی دارد. فرزانگانی که به سمت خردگرایی متمایل اند مدام انکار می کنند که چیزی به کسی می آموزند. آنان می کوشند با بیان نکته های تکان دهنده، ما را به تفکر درباره خودمان برانگیزند. نکته هایی چون داوری نکن تا داوری نشویه (زمبح)، «اگر خدا با من است، آسیبی نخواهم دیده (از کنفوسیوس)، با «جهان سراسر وهم است، از بودا) اعتقادات عمیقا ریشه دارمان را زیر سوال می برند و توجه ما را به شیوه تفکر کاملا متفاوتی درباره شی و رشد و تکامل آدمی جلب می کنند ؟