کتاب شبانه ها

Nocturnes
پنج داستان موسیقی و شب
کد کتاب : 1096
مترجم :
شابک : 978-964-362-733-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ترانه های شبانه
Nocturnes
کد کتاب : 21104
مترجم :
شابک : 978-9648630770
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 207
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

شبانه ها
Nocturnes
پنج داستان موسیقی و شب- Five Stories of Music and Nightfall
کد کتاب : 3119
مترجم :
شابک : 9786005733068
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شبانه ها اثر کازوئو ایشی گورو

کتاب شبانه ها، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی کازوئو ایشی گورو است که اولین بار در سال 2009 منتشر شد. این کتاب، اولین مجموعه از داستان های کوتاهِ یکی از برجسته ترین و تحسین شده ترین نویسندگان عصر حاضر است؛ پنج داستان درخشان و در هم تنیده که موسیقی، عنصری مرکزی و پیشبرنده در آن ها است. در داستان های این مجموعه، شخصیت هایی به یاد ماندنی به چشم می خورند: خواننده ای محبوب در گذشته که تلاش می کند شکوه روزهای پیشین را بازیابد، از تنها یقین قطعی در زندگی خود روی برمی گرداند؛ مردی که سلیقه ی خطاناپذیرش در موسیقی، تنها چیزی است که دوستانش در او باارزش می دانند؛ خواننده و ترانه سرایی با مشکلات فراوان که ناخواسته درگیر ازدواجِ در حال فروپاشیِ زوجی می شود که تازه ملاقات کرده است؛ نوازنده ای بااستعداد و کشف نشده که به خود می قبولاند جراحی پلاستیک می تواند در پیشرفت او در کارش تأثیرگذار باشد؛ و نوازنده ای جوان که استادش به او قول می دهد استعدادش را شکوفا خواهد کرد.

کتاب شبانه ها


ویژگی های کتاب شبانه ها

کازوئو ایشی گورو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2017

کازوئو ایشی گورو
کازو ایشیگورو (Kazuo Ishiguro) (زاده ی ۸ نوامبر ۱۹۵۴ در ناگازاکی) نویسنده ی انگلیسی ژاپنی تبار است که خانوادهاش وقتی پنج ساله بود، به انگلستان مهاجرت کردند. ایشیگورو مدرک کارشناسی خود را در زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت در سال ۱۹۷۸ و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته ی نویسندگی خلاق در سال ۱۹۸۰ از دانشگاه انگلیای شرقی دریافت کرده است.او یکی از شناخته شده ترین نویسندگان معاصر انگلستان است و در سال ۱۹۸۶ برای کتاب هنرمندی از جهان شناور برنده ی جایزه ی وایتبرد و در سال ۱۹۸۹ برای کتاب بازمانده ...
نکوداشت های کتاب شبانه ها
An exploration of love, need, and the ineluctable force of the past.
کاوشی در عشق، نیاز و نیروی غیرقابل مقاومت گذشته.
Goodreads

A world that resonates with emotion, heartbreak, and humor.
دنیایی که احساس، اندوه و شوخ طبعی در آن طنین انداز است.
Barnes & Noble

These stories recall Ishiguro's best known novel, The Remains of the Day.
این داستان ها، یادآور شناخته شده ترین رمان ایشی گورو، «بازمانده روز» هستند.
Times Times

قسمت هایی از کتاب شبانه ها (لذت متن)
من امیدوارم زنت برگردد. واقعا امیدوارم. اما اگر برنگشت خوب تو باید به فکر آینده ات باشی. شاید زن فوق العاده ای باشد اما زندگی بزرگ تر از عاشق بودن است.

«خیلی خوب است که آدم مثل یک نابالغ ده ساله رفتار کند، حال آنکه سال ها از آن دور شده. منتها آن را همین جور ادامه بدهد تا وقتی که به پنجاه سالگی نزدیک شود.» «تازه چهل و هفت سالم شده...» «منظورت از اینکه تازه چهل و هفت ساله شده چیه؟» با توجه به اینکه کنار امیلی نشسته بودم، صدایش خیلی بلند بود: «تازه چهل و هفت سال. این «تازه» چیزی است که زندگی ات را خراب کرده، ریموند. تازه، تازه، تازه. برایم بهترین کار را می کند. تازه چهل و هفت سال. طولی نمی کشد که شصت و هفت سالت بشود و «تازه» در محافل کوفتی بگردی و سعی کنی یک سقف کوفتی بالای سرت داشته باشی!»

تنها چیزی که برایش اهمیت داشت این بود که من ستاره بودم. همان کسی بودم که آرزویش را داشت، همان که وقتی در آن رستوران کوچک کار می کرد، نقشه ی به دست آوردنش را می کشید. در این فکر نبود که مرا دوست دارد یا نه. اما بیست و هفت سال زناشویی می تواند تأثیر عجیبی داشته باشد. بسیاری از زوج ها با عشق شروع می کنند، بعد از همدیگر خسته می شوند و عاقبت کارشان به بیزاری می کشد. اما بعضی وقت ها کار برعکس می شود. چند سال طول کشید، اما رفته رفته لیندی عاشق من شد. اوّل جرأت باور کردنش را نداشتم، ولی مدتی که گذشت، نتوانستم باور دیگری داشته باشم.