کتاب میلیونر زاغه نشین

Slumdog Millionaire
کد کتاب : 21105
مترجم :
شابک : 978-9642953325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه اختصاصی کتاب Boeke سال 2006

معرفی کتاب میلیونر زاغه نشین اثر ویکاس سواروپ

میلیونر زاغه نشین که اقتباسی سینمایی نیز از آن شد، درباره استعداد در عین فقر و تلاش برای بقای خود است.
رام محمد توماس توقیف شده است زیرا او پسربچه یتیم و فقیری است که بدون سواد خواندن و نوشتن، توانسته به دوازده سوال یک مسابقه تلویزیونی «کی یک میلیارد می برد؟» پاسخ دهد و این پذیرفته نیست مگر این که پسرک شیاد باشد.
این آغاز داستان است و در ادامه رام داستان زندگی شگفت انگیز خود را از روزی که از میان زباله ها نجاتش دادند تا خدمتش در خانه سرهنگی استرالیایی و کارش به عنوان راهنمای تاج محل، برای وکیل خود تعریف می کند و به وکیل می گوید که چگونه توانسه به سوالات پاسخ دهد. رام در برابر چشمان حیرت زده میلیون ها تماشاگر تلوزیونی، گنجینه ای از خرد خود را می گشاید. خردی خیابانی و تصادفی که اکنون به دنیایی تبدیل شده است.

کتاب میلیونر زاغه نشین

ویکاس سواروپ
ویکاس سواروپ (متولد 1963) یک دیپلمات هندی و نویسنده مشهور است. وی دبیر فعلی (PCV) در وزارت امور خارجه هند است و پیش از این به عنوان کمیساریای عالی هند در کانادا و سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه هند نیز بوده است. وی در حال حاضر به عنوان وزیر امور خارجه کنسولگری، گذرنامه، ویزا و امور خارج از کشور به عنوان وزیر امور خارجه هند فعالیت می کند. او بیشتر به عنوان نویسنده رمان Q& A شناخته شده است، در فیلم به عنوان Slumdog Millionaire ، برنده بهترین فیلم سال 2009 در جوایز اسکار، جوایز گلدن گلوب و جوا...