کتاب نمونه های نخستین انسان و نخستین شهریار

Les Types Du Premier Homme Et Du Premier Roi
در تاریخ افسانه ای ایران
کد کتاب : 21116
مترجم :

شابک : 978-9646194731
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 558
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نمونه های نخستین انسان و نخستین شهریار اثر آرتور کریستین سن

آرتور امانوئل کریستنسن (9 ژانویه 1875 - 31 مارس 1945) خاورشناس دانمارکی و محقق فلسفه و فرهنگ عامیانه ایران بود. وی بیشتر به خاطر کارهایش در زمینه تاریخ ایران ، اساطیر ، ادیان و پزشکی شناخته شده است. کریستنسن در سال 1903 دکترای خود را دریافت کرد.

کتاب نمونه های نخستین انسان و نخستین شهریار به این مساله می پردازد که نخستین شهریاری ها در جهان چگونه شکل گرفت یا که اولین شهریار جهان چه کسی بود. آرتور با این سوال کلیدی به نوعی وارد مطالعه اساطیر و تاریخ می شود. او با رویکرد همیشگی خود به شکلی جذاب طیف وسیعی از مخاطبین را مجذوب خود می کند.

این کتاب ارزشمند توسط ژاله آموزگار و احمد تفضیلی به فارسی برگردانده شده است.

کتاب نمونه های نخستین انسان و نخستین شهریار

آرتور کریستین سن
آرتور امانوئل کریستنسن (Arthur Emanuel Christensen) (زادهٔ ۱۹ ژانویهٔ ۱۸۷۵ در کپنهاگ – درگذشتهٔ ۳۱ مارس ۱۹۴۵ در کپنهاگ) ایران‌شناس، خاورشناس، لغت‌شناس و پژوهشگر معروف اهل دانمارک است.کریستنسن در ۹ ژانویهٔ ۱۸۷۵ در کپنهاگ به دنیا آمد. پدر وی مدیر یک پست‌خانه و او تنها فرزند خانواده بود. به گفتهٔ خود وی خواندن کتاب هزار و یکشب در کودکی چنان تأثیری بر روی او گذاشت که میل به اینگونه مطالعات را در وی برانگیخت. در ۱۳سالگی، در انشایی نوشت که میل دارد تا زبان‌شناس شود تا بتوا...