کتاب فیلسوف و گرگ

The Philosopher and the Wolf
درس هایی از حیات وحش درباره ی عشق، مرگ و خوشبختی
کد کتاب : 21131
مترجم :
شابک : 978-6226913119
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فیلسوف و گرگ اثر مارک رولندز

این کتاب جذاب روابط مارک رولندز ، فیلسوف بی ریشه و برنین ، گرگ خوش سفرش را ترسیم می کند. مارک رولندز یک استاد جوان فلسفه بود در جستجوی معنای زندگی. اندکی پس از ورود به دانشگاه آلاباما ، وی متوجه یک آگهی در کاغذهای محلی شد که توله گرگ ها را برای فروش تبلیغ می کرد ، او تصمیم گرفت که فقط از روی کنجکاوی در مورد این گرگ ها تحقیق کند. این عشق در نگاه اول بود و پیوندی که بین فیلسوف و گرگ ایجاد شد ، روابط باورنکردنی موجود بین انسان و حیوان را برای ما تأیید می کند.
پس از پیدا کردن برنین به عنوان توله ، به سرعت مشخص شد که برنین هرگز تنها نمی ماند ، زیرا عواقب آن برای خانه ی مارک و وسیله هایش وخیم بود. در نتیجه ، برنین و مارک با هم به همه جا می رفتند - از سخنرانی در کلاس درس گرفته تا ایرلند ، انگلیس و فرانسه. برنین فراتر از یک حیوان خانگی عجیب و غریب، به عنوان یک شخص ، و به طرز عجیبی ، به عنوان یک فیلسوف تأثیر بسیار زیادی بر رولندز گذاشت ، و او را به ارزیابی مجدد نگرش خود نسبت به عشق ، خوشبختی ، طبیعت و مرگ سوق داد. این کتاب خنده دار (وقتی گرگ دستگاه تهویه ی هوای شما را می خورد چه کار می کنید؟) و تکان دهنده ، و زندگی بخش باعث می شود که معنای انسان بودن را دوباره ارزیابی کنید.

کتاب فیلسوف و گرگ

مارک رولندز
مارک روولندز (متولد 1962) نویسنده و فیلسوف ولزی است. وی استاد فلسفه در دانشگاه میامی است و نویسنده چندین کتاب در مورد فلسفه ذهن، وضعیت اخلاقی حیوانات غیر انسان و نقد فرهنگی است. او در فلسفه آکادمیک به دلیل کار در زمینه ذهن حیوانات شناخته شده است و یکی از معماران اصلی منظره است که به عنوان وسیله نقلیه یا ذهن گسترده، در این دیدگاه که افکار، خاطرات، خواسته ها و عقاید را می توان در خارج از مغز و جمجمه ذخیره شوند، شناخته می شود. از آثار وی می توان به «حقوق حیوانات» (1998) ، «بدن ...
نکوداشت های کتاب فیلسوف و گرگ
One of the most intense reading experiences of my life.
یکی از شدیدترین تجربیات خواندن در زندگی من.
Jeffrey Masson

Delightful and eye-opening.
دلنشین و آگاهی بخش.
Connie Ogle

This moving account will be recognized as a seminal work of philosophy that forces us to re-evaluate our view of the human animal.
این کتاب سرزنده به عنوان یک کار اساسی در فلسفه شناخته می شود که ما را مجبور می کند دیدگاه خود را درباره انسان حیوانی ارزیابی کنیم.
John Gray

قسمت هایی از کتاب فیلسوف و گرگ (لذت متن)
زنده بودن برای میمون، یعنی ضربه زدن. میمون، تمایل به قرار دادن ارتباطات با دیگران بر پایه ی یک اصل واحد است، اصلی که تغییر پیدا نمی کند و انعطاف ناپذیر است: «تو برای من چه کار می توانی بکنی، و چقدر برای من هزینه برمی دارد که آن کار را برای من انجام بدهی؟» این تلقی از میمون های دیگر به خود میمون برمی گردد و به نگاه او به خودش سرایت می کند و آن را شکل می دهد. و به این ترتیب، میمون خوشبختی خود را چیزی می انگارد که می توان آن را اندازه گیری و وزن کرد، کمیت آن را سنجید و آن را محاسبه کرد. او راجع به عشق هم این طور فکر می کند. میمون تمایل به این طرز فکر است که مهم ترین چیزها در زندگی، موضوع سنجش هزینه - منفعت است.

نمی خواهم بگویم داستان هایی که دربارهی خودمان می گوییم و باور می کنیم، | محصولات تحول زیستی هستند. اما فکر میکنم به نحو مشابهی ساخته میشوند: از طریق رشد و نمو تدریجی، که لایه های جدید روایتگری، روی ساختارها و موضوعات و درون مایه های کهن تر می افتد و با آنها تلفیق می شود. هیچ لوح نانوشته ای برای داستان هایی که دربارهی خودمان می گوییم وجود ندارد. سعی خواهم کرد نشان بدهم که اگر با دقت و موشکافی نگاه کنیم، و اگر بدانیم که به کجا و چگونه نگاه کنیم، آن وقت در هر داستانی که توسط میمونها گفته شده، یک گرگ پیدا خواهیم کرد. و گرگ به ما می گوید - و این، نقش گرگ در داستان است - که ارزشهای میمون، احمقانه و بی مقدار است.