کتاب کشف هستی

The Discovery of Being
روانشناسی اگزیستانسیال
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آشیان آشیان
    نویسنده:
کد کتاب : 54381
مترجم : محمدمهدی علی نیا
شابک : 978-6007293553
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

کشف وجود
The Discovery of Being
(روان شناسی وجودی)
  • 135,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: دانژه دانژه
    نویسنده:
کد کتاب : 21180
مترجم :
شابک : 978-6002501301
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کشف وجود اثر رولو می

کتاب کشف وجود نوشته ی رولو می روان شناس و نویسنده ی آمریکایی است که جزو نظریه پردازان اصلی در رویکرد انسان گرا و اگزیستانسیالیست به انسان محسوب می شود. رولو می با استفاده از بینش های کیرکگارد ، نیچه ، فروید و سایر اندیشمندان بزرگ نقشه راه مفیدی از ایده ها و فنون روان درمانی وجودی و اگزیستانسیالیستی را به خوانندگانش ارائه می دهد.
می توجه ویژه ای به علل تنهایی و انزوا و جستجوی ما برای ثبات در عصر اضطراب دارد. این روانشناس درخشان رولو می، که نیروی اصلی در زمینه ی روانشناسی است در کتاب کشف وجود ایده های کیرکگارد ، نیچه و دیگر اندیشمندان بزرگ را گرد هم آورده تا بینشی جدید ارئه دهد. این کتاب تاکیدی بر جستجوی ما انسان ها برای یافتن لنگرگاه های جدید و محکم برای حرکت به سمت آینده ای دارد که مسئولیت ، خلاقیت و عشق می تواند در آن نقشی اساسی داشته باشد.
کتاب کشف وجود زمینه های تاریخی و فلسفه ی کاربردی وجودی را در کنار هم جمع می کند. این کتاب ایده های پیچیده را به زبانی مختصر و روشن توضیح می دهد. این کتاب می تواند برای مورخان ، دانشمندان علوم سیاسی ، و هر کسی که برای ایجاد زمینه ای در دنیای مدرن تلاش می کند ، مناسب باشد. کشف وجود یک فراخوان واضح برای چگونگی نزدیک شدن به جهانی است که به طور فزاینده ای از هم گسیخته و صنعتی شده است.
این کتاب توسط مهین میلانی ترجمه شده و نشر دانژه آن را منتشر کرده است.

کتاب کشف وجود

رولو می
رولو می، زاده ی 21 آپریل 1909، روان شناس و نویسنده ای آمریکایی بود. او جزو نظریه پردازان اصلی در رویکرد انسان گرا و اگزیستانسیالیستی به شخصیت محسوب می شود. می در اوهایو به دنیا آمد اما بیشتر کودکی خود را در مارین سیتی در میشیگان سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود در هنرهای زیبا را در سال 1930 دریافت کرد و بعد از آن، به عنوان یک نقاش و معلم دوره گرد، به دور اروپا سفر کرد. می در این دوره، به یکی از کلاس های آلفرد آدلر رفت. او پس از مدتی به آمریکا برگشت تا در سال 1939 از دانشگاه UTS در نیویورک، مدرک...
نکوداشت های کتاب کشف وجود
A brisk, clear, popular introduction to existential psychology/psychotherapy
مقدمه ای کوتاه، واضح و همگانی بر روان شناسی وجودی/روان درمانی
 Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Clear, accurate, and interesting.
روشن، دقیق و جذاب.
Dallas Morning News

قسمت هایی از کتاب کشف وجود (لذت متن)
گرچه رویکرد وجودی به مدت دو دهه در روان پزشکی و روان کاوی اروپایی برجسته ترین رویکرد بود، اما در عمل تا سال ۱۹۶۰ در آمریکا ناشناخته باقی ماند. از آن تاریخ به بعد برخی از ما نگران آن هستیم که مبادا وجودگرایی در برخی محافل به ویژه در نشریات سراسری بیش از حد عامه پسند شود. اما با توجه به گفته ی نیچه آرام شدیم که باور داشت « نخستین هواداران یک جنبش در برابر آن به جدل نخواهند پرداخت » .

با اینکه بسیاری از روان شناسان با نگرش من موافقند اما از واژه هایی مانند « وجود » و « عدم وجود » شکایت دارند و بحث شان بر سر اینست که رویکرد وجودی در روان شناسی به علت آشفتگی و ابهام مایوس کننده است. اما من بر این باورم که بدون استفاده از مفاهیم « وجود » و « عدم وجود » حتی نمی توانیم رایج ترین مکانیسم های روان شناختی خود را درک کنیم. به طور مثال، واژه های سرکوبگری و انتقال را در نظر بگیرید. بحث های رایج درباره ی این واژگان دقیقا بدون اینکه واقعیت روان شناختی یا باورپذیری داشته باشند، در فضا معلقند زیرا ما فاقد ساختار بنیادینی هستیم که آن ها را بر مبنای آن ساختار بنا نهیم.