کتاب سانسور و آزادی مطبوعات

Collected Works
کد کتاب : 21202
مترجم :
شابک : 978-9647514637
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سانسور و آزادی مطبوعات اثر کارل مارکس

کارل هاینریش مارکس فیلسوف ، اقتصاددان ، مورخ ، جامعه شناس ، نظریه پرداز سیاسی ، روزنامه نگار و انقلابی سوسیالیست آلمانی بود.

مارکس متولد تریر آلمان است و در دانشگاه حقوق و فلسفه خوانده است. وی در سال 1843 با جنی فون وستفالن ازدواج کرد. مارکس به دلیل انتشارات سیاسی خود از کشور خود رانده شد و با همسر و فرزندانش در لندن برای مدت چند دهه در تبعید به سر برد. در آنجا به توسعه فکر خود با همکاری فریدریش انگلس متفکر آلمانی ادامه داد و نوشتارهای خود را منتشر کرد. اندیشه سیاسی و فلسفی مارکس تأثیر بسزایی در تاریخ تفکر داشته است.

نظریه های انتقادی مارکس در مورد جامعه ، اقتصاد و سیاست که در مجموع به عنوان مارکسیسم شناخته می شوند ، بر این اصل بنا شده اند که جوامع بشری می توانند از طریق مبارزه طبقاتی پیشرفت کنند. مارکس با به کارگیری یک رویکرد انتقادی موسوم به ماتریالیسم تاریخی ، پیش بینی کرد که سرمایه داری مانند سیستم های اقتصادی اجتماعی قبلی ، تنش های درونی ایجاد می کند و این منجر به نابودی خود و جایگزینی آن با سیستم جدیدی می شود که به آن شیوه تولید سوسیالیستی می گویند. از نظر مارکس ، تضادهای طبقاتی در سرمایه داری ، تا حدی به دلیل بی ثباتی و ماهیت مستعد بحرانی آن است.این امر توسعه آگاهی طبقاتی طبقه کارگر را به وجود می آورد ، که منجر به تسخیر قدرت سیاسی آنها و سرانجام استقرار یک جامعه بی طبقه و کمونیستی است .
او استدلال کرد که طبقه کارگر باید اقدام انقلابی سازمان یافته پرولتری را برای سرنگونی سرمایه داری و ایجاد رهایی اقتصادی-اجتماعی انجام دهد.

مارکس در این کتاب« سانسور و آزادی مطبوعات» به چالش های پیش روی مطبوعات می پردازد. این کتاب حاوی چندین مقاله است که می تواند برای خواننده فارسی زبان بسیار الهام بخش باشد.

کتاب سانسور و آزادی مطبوعات

کارل مارکس
کارل مارکس، زاده ی 5 می 1818 و درگذشته ی 14 مارس 1883، فیلسوف، جامعه شناس، تاریخ دان و اقتصاددان آلمانی و از تأثیرگذارترین اندیشمندان تمام اعصار بود.مارکس در شهر تریر، دوره ی دبیرستان را به پایان رساند و در دانشگاه بن به تحصیل رشته ی حقوق پرداخت. او یک سال بعد به برلین رفت و در دانشگاه آن شهر در رشته های فلسفه و تاریخ به تحصیل ادامه داد. مارکس در سال 1841 با ارائه ی تز دکترای خود درباره ی اختلاف فلسفه ی طبیعت دموکریتوس و اپیکور، تحصیلات دانشگاهی خود را به روش مکاتبه ای در دانشگاه ینا به پایان...
دسته بندی های کتاب سانسور و آزادی مطبوعات