کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج - جلد نهم

Routledge History of Philosophy
فلسفه ی علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم
کد کتاب : 94842
مترجم :
شابک : 978-6220109822
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 700
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم
Philosophy of Science, Logic and Mathematics in the Twentieth Century
  • 15 % تخفیف
    490,000 | 416,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: حکمت حکمت
    نویسنده:
کد کتاب : 21267
مترجم :
شابک : 978-9642440832
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم اثر اس جی شنکر

قرن بیستم شاهد تولد فلسفه تحلیلی بود. این جلد تحت عنوان«فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم» برخی از بینش های اصلی این جریان فکری و همچنین فیلسوفان اصلی آن را از جمله فرگه و تراکتاتوس ویتگنشتاین را در بر می گیرد. در حقیقت در ایران کتاب شما فهم نسبتا دقیقی از نسبت برقرار شده میان فلسفه و علم بدست خواهید آورید. می دانیم که در آغاز تولد فلسفه در یونان، همواره فلاسفه با دانشمندان و ریاضی دانان وقت مراورده فکری نزدیکی داشته اند. و یا حتی مواقعی پیش آمده که خود فیلسوف دانشمند نیز باشد. در واقع این کتاب به همان اصل اولیه فلسفه که در مراورده نزدیکی با دیگر علوم بوده است رجوع می کند و در این راه شما را ابعاد مختلف این پیوند آشنا می کند.

دکتر استوارت جی شانکر نویسنده کتاب «فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم» استاد تحقیق برجسته فلسفه و روانشناسی در دانشگاه یورک و بنیانگذار / مدیر عامل مرکز MEHRIT (TMC) است. وی همچنین بنیانگذار و مدیر علمی موسسه (SRI) بوده و در امروز به عنوان یک نویسنده تحسین شده و سخنرانی مشهور در عرصه بین المللی شناخته می شود. وی بیشتر به عنوان متخصص برجسته در نظریه روان-فیزیولوژیک خودتنظیمی شناخته می شود.
اس جی شنکر پس از اتمام دوره تحقیقاتی خود ، به عنوان دانشیار فلسفه در دانشگاه یورک شروع به کار کرد و 3 سال بعد به سرعت به عنوان استاد تمام ارتقا یافت.
از برجسته ترین کارهای دکتر شنکر می توان به موارد زیر اشاره کرد: خودتنظیمی: چگونه به کودک خود کمک کنیم (و شما) چرخه استرس را بشکند و با زندگی درگیر شود (2016) و...

کتاب فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم

اس جی شنکر
دکتر استوارت جی. شنکر، (متولد 14 اکتبر 1952)، استاد پژوهشی ظهور فلسفه و روانشناسی در دانشگاه یورک و بنیانگذار / مدیر مرکز MEHRIT (TMC) است. او همچنین بنیانگذار و مدیر علمی موسسه خود تنظیم (SRI)، و نویسنده تحسین شده و سخنران بین المللی است. وی بیشتر به عنوان کارشناس برجسته کانادا در نظریه روانشناسی روانی خود تنظیم شناخته می شود.
دسته بندی های کتاب فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم
قسمت هایی از کتاب فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم (لذت متن)
جلد نهم تاریخ فلسفه راتلج ده موضوع کلیدی در زمینه فلسفه علم، منطق و ریاضیات در قرن بیستم را بررسی می کند. هر مقاله را یکی از متخصصان برجسته جهانی در آن عرصه به رشته تحریر درآورده است. این مقالات مقدمه ای جامع بر موضوع مورد بحث ارائه می کنند و به شیوه ای به رشته تحریر درآمده اند که برای دانشجویان کارشناسی و افراد بیرون از حوزه فلسفه که به این موضوعات علاقه مندند، قابل فهم هستند. هر فصل در بردارنده کتابنامه مفصلی از نوشته های مهم در آن عرصه است. فلسفه منطق، ریاضیات و گوتلوب فرگه؛ تراکتاتوس لودویگ ویتگنشتاین، بررسی پوزیتیویسم منطقی، فلسفه فیزیک و علم، نظریه احتمال، سایبرنتیک و مقاله ای درباره منازعه مکانیستی / ویتالیستی در میان مباحثی است که در این مجلد آمده است. علاوه بر این مقالات، این مجلد حاوی وقایع نگاشتی مفید از رویدادهای مهم علمی و فلسفی در قرن بیستم است و...