کتاب معشوقه برشت

Brecht's Lover
کد کتاب : 21326
مترجم :
شابک : 978-6229936344
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 209
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه گنکور سال 2003

معرفی کتاب معشوقه برشت اثر ژاک پیرامت

معشوقه ی برشت با ارائه یک بینش جالب هم در مورد دنیای سیاسی و هم در مورد دنیای تئاتری پس از جنگ شرقی برلین ، یک تصویر زیبا از یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان قرن بیستم ارائه می دهد . بازگشت برتولت برشت به برلین شرقی در سال 1948 پس از سالها تبعید ، دلیل هیجان قابل توجهی به ویژه اما نه تنها برای دنیای تئاتری است و وی را تشویق می شود تا با تأسیس گروه برلین ، روزنه ای برای نبوغ و خلاقیت خود پیدا کند. اما پلیس مخفی ، او را دنبال می کند و می خواهد بداند این همدردی های کمونیستی اش تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد . آنها با جذب ماریا ایچ ، معشوقه ی جوان برشت ، خود را از قید و بند های معمول تئاتر رها می کنند و برشت در اینجا به فرم ویژه ی آثارش دست پیدا می کند. معشوقه ی برشت رمانی است که به زیبایی به زندگی یکی از تاثیرگذار ترین چهره های تاریخ تئاتر جهان می پردازد. کسی که فرم منحصر به فرد آثار و دغدغه های سیاسی اش مسیر ادبیات نمایشی و تئاتر جهان را عوض کرد. این کتاب همچنین تصویری از موقعیت سیاسی برلین ارائه می دهد. موقیعتی که در آن کار هنرمندان از همیشه سخت تر شده است.

کتاب معشوقه برشت

ژاک پیرامت
ژاک پیر آمت (Jacques-Pierre Amette؛ زادهٔ ۱۹۴۳ در سن-پییر-سور-دیو، کالوادوس) یک نویسنده اهل فرانسه است. در سال ۲۰۰۳ او با رمان معشوقه برشت (La Maîtresse de Brecht) برنده جایزه گنکور شد. او خبرنگار نیویورک تایمز و روزنامه‌نگار برای چندین روزنامه است. رمان معشوقه برشت با ترجمه مریم سپهری و توسط انتشارات فرهنگ آرش منتشر شده است.
نکوداشت های کتاب معشوقه برشت
Delicate, lightly structured, very subtle, a mature work
ظریف، با ساختاربندی سبک، بسیار دقیق. یک اثر پخته.
Le Monde

Built around an impeccably constructed narration, carried by writing of a grand elegance, this novel seduces by its classical beauty and intelligent strength
این کتاب حول یک داستان محکم ساخته شده و با سبک نوشتاری عالی و بی نظیری نوشته شده است. این رمان زیبایی کلاسیک و استحکام هوشمندانه اش آدم را وسوسه می کند.
Figaro Figaro

قسمت هایی از کتاب معشوقه برشت (لذت متن)