کتاب فلسفه تاریخ هنر

The Philosophy of Art History
کد کتاب : 21379
مترجم :
شابک : 978-2000638377
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 517
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه تاریخ هنر اثر آرنولد هاوزر

این کتاب برای اولین بار در سال 1959 منتشر شد. این پرسش مطرح می‌شود که تاریخ علمی هنر چه چیزی را می‌تواند به دست آورد، معنای و محدودیت‌های آن چیست؟ این کتاب حاوی تأملات فلسفی درباره تاریخ است و با فصل‌هایی درباره دامنه و محدودیت‌های یک جامعه‌شناسی هنر و مفهوم ایدئولوژی در تاریخ هنر آغاز می‌شود. فصل مربوط به مفهوم «تاریخ هنر بدون نام» جایگاه اصلی کتاب را به خود اختصاص داده است - به طور کامل در مورد دیدگاه فلسفی اساسی کل اثر بحث می کند. همچنین فصول بیشتری در مورد روانکاوی، هنر عامیانه و هنر عامه وجود دارد. فصل نقش قرارداد در تاریخ هنر راه را برای مطالعه بیشتر نشان می دهد.
کتاب حاضر به بررسی روش‌های تاریخی هنر می‌پردازد و مسائل مرتبط با تفکر تاریخی را مورد بررسی قرار می‌دهد. با عناوین آغاز سخن، کتاب شامل شش فصل است:
۱. گستره و محدودیت‌های جامعه‌شناسی هنر ۲. نگرش جامعه‌شناختی: مفهوم ایدئولوژی در تاریخ هنر ۳. نگرش روانشناختی: روانکاوی و هنر ۴. استنباطات فلسفی تاریخ هنر: «تاریخ بی‌نام هنر» ۵. لایه‌های تحصیلی در تاریخ هنر: هنر قومی و هنر مردمی ۶. نیروهای ستیزنده در تاریخ هنر: نوآوری و میثاق‌ها
تنظیم این فصول به‌گونه‌ای است که مباحث مهم و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گیرند. این کتاب به شیوه‌ای جامع و سازنده به تفکرات تاریخی در حوزه هنر می‌پردازد.

کتاب فلسفه تاریخ هنر

آرنولد هاوزر
آرنولد هاوزر (Arnold Hauser) (متولد ۸ مه ۱۸۹۲ تمشوار - درگذشته ۲۸ ژانویه ۱۹۷۸ بوداپست)، مورخ تاریخ هنر مجارستانی و از پیشگامان تاریخ هنر نویسی با گرایش مارکسیستی بود. نوشته‌های وی بر تأثیر تغییرات ساختارهای اجتماعی بر هنر استوار است. اثر وی تحت عنوان «تاریخ اجتماعی هنر» (جلد نخست، ۱۹۵۱) در چهار جلد مهمترین اثر وی به‌شمار می‌رود.وی در ۸ مه ۱۸۹۲ در خانواده‌ای یهودی در تمشوار زاده شد و در ۱۹۱۰ برای مطالعه تاریخ هنر و ادبیات به دانشگاه بوداپست راه یافت و همزمان دور...