کتاب نظامی گنجوی

Nizami Ganjavi
(زندگانی و روزگار)
کد کتاب : 21433
مترجم :
شابک : 978-2000486282
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 816
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب نظامی گنجوی اثر محمدامین رسول زاده

جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مویّد متخلص به نظامی و نامور حکیم نظامی، شاعر و داستان‌سرای ایرانی پارسی‌گوی در سده ششم هجری (دوازدهم میلادی)، که به‌عنوان صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی شناخته شده‌است. آرامگاه نظامی گنجوی، در حاشیه غربی شهر گنجه قرار دارد. نظامی در زمرهٔ گویندگان توانای شعر پارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوهٔ او بر شعر پارسی نیز در شاعران پس از او آشکارا پیداست. نظامی از دانش‌های رایج روزگار خویش (علوم ادبی، نجوم، فلسفه، علوم اسلامی، فقه، کلام و زبان عرب) آگاهی گسترده‌ای داشته و این ویژگی از شعر او به روشنی دانسته می‌شود. روز ۲۱ اسفند در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت نظامی گنجوی است.
محمد امین رسول‌ زاده یکی از بنیان‌گذاران حزب دموکرات ایران، سردبیر روزنامهٔ ایران نو و از اندیشه‌‌ پردازان سوسیال دموکراسی در جنبش مشروطیت در ایران بود.
کتاب نظامی گنجوی که شاید بهترین پژوهش درباره زندگی این بزرگ فارسی زبان گنجوی باشد با توجه و اضافات غلامرضا طباطبایی مجد محقق شایسته به زبان فارسی ترجمه شده است. این کتاب اطلاعات دست اول درمورد این شاعر بزرگ را اختیار خواننده می گذارد.

کتاب نظامی گنجوی

محمدامین رسول زاده
محمد امین رسول‌زاده (تولد ۳۱ ژانویه ۱۸۸۴ - مرگ ۶ مارس ۱۹۵۵ آنکارا) از بنیانگذاران حزب مساوات، حزب دمکرات ایران، سردبیر روزنامه ایران نو و از اندیشه پردازان سوسیال دموکراسی در جنبش مشروطیت ایران بود.محمد امین رسول زاده ۳۱ ژانویه سال ۱۸۸۴ در روستای نوخانی باکو به دنیا آمد. پدرش که یک روحانی بود، او را در مدرسه «روس- مسلمان» به مدیریت سلطان مجید غنی‌زاده ثبت نام کرد و رسول زاده پس از پایان فارغ‌التحصیل شدن، تحصیلات خود را در مدرسه فنی باکو در زبان روسی ادامه داد. نخستی...