کتاب تاریخ آمریکا

A People's History of the United States
از 1492 - 2001
کد کتاب : 2155
مترجم :
شابک : 978-6005757071
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 928
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ آمریکا اثر هوارد زین

کتاب "تاریخ آمریکا" در سال 1980 توسط مورخ و دانشمند علوم سیاسی،"هوارد زین"نوشته شده است."هوارد زین" در این اثر بر خلاف دیدگاه ها و روش های متداول در بازگویی تاریخ آمریکا که تأکید بر تشریح وقایع از دیدگاه اشخاص قدرتمند و مطرح زمان دارند، نوشته شده است."هوارد" وقایع تاریخی را از دیدگاه مردم عادی و افرادی که برای بدست آوردن آزادی، حقوق مدنی و بهبود شرایط اقتصادی خود تلاش می کردند مانند مهاجران فقیر اروپایی، برده های آفریقایی، کارگران، و زنان بازگو می کند.این کتاب دارای سهم بسزایی در بازنگری و تغییر برداشت آمریکایی ها از تاریخ کشورشان است و تصویر بسیار متفاوتی از قهرمانان سنتی تاریخ آمریکا مانند کریستف کلمب، اندرو جکسون و تئودور روزولت بنمایش می گذارد.

کتاب تاریخ آمریکا

هوارد زین
هوارد زین (زادهٔ ۲۴ اوت ۱۹۲۲ در نیویورک - ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ در سنتا مونیکا) تاریخ نگار، دانشمند سیاسی، منتقد اجتماعی، فعال ضد جنگ و نمایش نامه نویس آمریکایی بود. او بیش از ۲۰ عنوان کتاب در طول عمر خود نوشت که کتاب «تاریخ مردمی ایالات متحده» معروفترین و پرفروشترین آن ها است.فلسفهٔ زین مخلوطی است از مارکسیسم، آنارشیسم، سوسیالیسم و سوسیال دموکراسی. او از دههٔ ۱۹۶۰ به این طرف در جنبش های حقوق مدنی و ضد جنگ در آمریکا فعال بوده است.
نکوداشت های کتاب تاریخ آمریکا
“It’s a wonderful, splendid book—a book that should be read by every American, student or otherwise, who wants to understand his country, its true history, and its hope for the future.
"این یک کتاب شگفت انگیز ، پر زرق و برق است - کتابی که باید توسط هر آمریکایی ، دانشجویی یا دانش آموز دیگری بخواند ، کسی که می خواهد کشور خود ، تاریخ واقعی آن و امید به آینده را درک کند.
Howard Fast

It should be required reading.
خواندن این کتاب لازم است.
Eric Foner

قسمت هایی از کتاب تاریخ آمریکا (لذت متن)
کشتی های بزرگ در ساحل پهلو گرفتند و کریستف کلمب ظفرمند پا به خشکی گذاشت تا سرزمینی نو را کشف کند. این روایتی رسمی است از کشف قاره آمریکا اما به راستی ساکنان بومی سواحل که به این کشتی ها نگاه می کردند چه فکری داشتند و چه عاقبتی؟!