کتاب آگاتا کریستی

Agatha Christie: An English Mystery
اسرار انگلیسی
کد کتاب : 2158
مترجم :
شابک : 978-964-334-667-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 674
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه ادگار برای بهترین زندگی نامه

معرفی کتاب آگاتا کریستی اثر لارا تامپسون

کتاب آگاتا کریستی، اثری نوشته ی لارا تامپسون است که اولین بار در سال 2007 به انتشار رسید. بیش از صد سال از زمانی که آگاتا کریستی اولین رمان خود را نوشت و شخصیتی فراموش نشدنی به نام هرکول پوآرو را خلق کرد، می گذرد. لارا تامپسون در این کتاب زندگی نامه، جهانی را به تصویر می کشد که کریستی در آن بزرگ شد. تامپسون همچنین روابط مختلف این نویسنده ی بزرگ (همچون رابطه با دو شوهرش و دخترش) را مورد کاوش قرار می دهد و به اسراری می پردازد که هنوز زندگی کریستی را احاطه کرده اند—مانند ماجرای ناپدید شدن او در سال 1926. زندگی آگاتا کریستی خودش یک داستان معمایی است و نوشتن درباره ی او، به گونه ای به مهارت های استنتاجی یک کارآگاه نیاز دارد. تامپسون اما با دسترسی کامل به تمام نامه ها و دفترهای یادداشت کریستی و همچنین به واسطه ی مصاحبه با نوه، دختر، داماد و سایر خویشاوندان این نویسنده ی برجسته، در این کتاب توانسته تا علاوه بر پرداختی کامل به داستان های معمایی و کارآگاهی آگاتا کریستی، از اسرار زندگی خصوصی او نیز پرده بردارد.

کتاب آگاتا کریستی

لارا تامپسون
لارا تامپسون، نویسنده و روزنامه نگاری انگلیسی است. او به خاطر کتاب اولش، جایزه ی ادبی سامرست موآم را دریافت کرده و همچنین، تعدادی از آثارش در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک قرار گرفته اند. لارا تامپسون در لندن زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب آگاتا کریستی
An insight into the life of the greatest crime writer in the world.
بینشی به زندگی برجسته ترین نویسنده ی داستان های جنایی در جهان.
Barnes & Noble

A full and detailed depiction of Christie's world.
تصویری کامل و پرجزئیات از جهان کریستی.
Library Journal Library Journal

This book is a gem: fresh, intelligent and assured.
این کتاب یک گوهر است: بدیع، هوشمندانه و قابل اطمینان.
Sunday Times Sunday Times

قسمت هایی از کتاب آگاتا کریستی (لذت متن)
جاده بارتون در تورکی، سراشیبی تندی است و بالای آن چیزی برای دیدن وجود ندارد. آنجا خانه ای است که آگاتا کریستی در آن متولد شد. امروز فقط تخیل است که می تواند این منطقه را به زندگی بازگرداند.

آگاتا در تمام زندگی، عاشق کودکی اش، و خانه ی خانواده اش، اشفیلد، صحنه ی رویاهای کودکی اش بود. او پیوسته در تمام عمر به این رویاها می اندیشید. وقتی آن منطقه در دهه ی 60، بیست سال پس از این که فروخته شد، تخریب شد - شاید به عنوان مدرکی برای این که او بزرگ شده است؟ - او مثل کودکی گریه کرد.

شک او به آینده در یکی از آخرین کتاب هایش، مسافر فرانکفورت، که در هشتاد سالگی نوشت، شروع شد: «چه دنیایی شده این روزها... همه چیز از تمامیت زمان استفاده می کند تا احساسات را برانگیزد. انضباط؟ ممانعت؟ هیچ یک از این ها دیگر برای هیچ چیزی به حساب نمی آید. هیچ چیز مهم نیست، جز احساس کردن. چه جور دنیایی... ممکن است ساخته شود؟»