کتاب ظهور و سقوط رایش سوم

The Rise and Fall of the Third Reich
(2 جلدی)
کد کتاب : 30006
مترجم :
شابک : 978-9642072989
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1540
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

ظهور و سقوط رایش سوم
The Rise and Fall of the Third Reich
کد کتاب : 21604
مترجم :
شابک : 978-9643512057
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1331
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ظهور و سقوط رایش سوم اثر ویلیام شایرر

"ظهور و سقوط رایش سوم" از "ویلیام شایرر" که تاکنون برنده ی جوایز متعددی شده، مطالعه ای است پژوهشی که موضوعات مختلفی نظیر "هولوکاست"، "جنگ جهانی دوم"، "آدولف هیتلر"، و "ظهور و سقوط رایش سوم" را مورد بررسی قرار می دهد.
هیچ حکومت قدرتمند دیگری به اندازه "رایش سوم" این چنین کوهی از مدارک و شواهد را درباره تولد و ویرانی خود بر جای نگذاشته است. وقتی جنگ تلخ به پایان رسید و قبل از اینکه نازی ها بتوانند پرونده هایشان را از بین ببرند ، تقاضای متفقین برای تسلیم بی قید و شرط ، مدارکی را به دست داد که تقریبا ساعت به ساعت از امپراتوری کابوس وار و وحشت برانگیزی را که "آدولف هیتلر" ساخته بود، ثبت و ضبط نموده بود. این موارد ثبت شده، شامل شهادت رهبران نازی و زندانیان در اردوگاه های کار اجباری ، دفتر خاطرات مقامات ، متن کنفرانس های مخفی ، دستورات ارتش ، نامه های خصوصی و عمده ی کاغذبازی هایی بود که پشت طمع جنون آمیز هیتلر برای تسخیر جهان قرار داشت.
مورخ و خبرنگار مشهور جنگی ، "ویلیام شایرر" ، که از سال 1925 عملکرد نازی ها را مشاهده کرده و گزارش داده بود ، پنج سال و نیم را صرف الک کردن این اسناد مهم کرد. نتیجه این مطالعه عظیم، کتاب "ظهور و سقوط رایش سوم" است که به عنوان مدرکی قطعی یکی از ترسناک ترین فصل های تاریخ بشر مورد تحسین گسترده قرار گرفته است.
در"ظهور و سقوط رایش سوم" داستان کامل امپراتوری هیتلر ، یکی از مهمترین داستان هایی که تاکنون گفته شده است ، توسط یکی از بهترین افراد برای نوشتن آن یعنی "ویلیام شایرر" به رشته ی تحریر در آمده است. این کتاب پرفروش جهانی به عنوان اثری کلاسیک در این زمینه شناخته می شود.

کتاب ظهور و سقوط رایش سوم


ویژگی های کتاب ظهور و سقوط رایش سوم

برنده جایزه ملی کتاب آمریکا سال 1961

برنده جایزه کرنلیوس رایان سال 1960

ویلیام شایرر
ویلیام لارنس شایرر(William L. Shirer) (۱۹۰۴-۱۹۹۳) روزنامه نگار و خبرنگار جنگ مورخ آمریکایی بود. او مولف کتاب معروف ظهور و سقوط رایش سوم است که بیش از پنجاه سال مورد مطالعه همگان و موردو رجوع پژهشگران تاریخ آلمان نازی بوده است. او خبرنگار شیکاگو تریبون بود.وی به خاطر پخش های خود از برلین، از اوج گرفتن دیکتاتوری نازی تا سال اول جنگ جهانی دوم (1940) مشهور شد. به همراه مرو، او اولین دوره گردهمایی خبر پخش جهان را ترتیب داد، فرمی که هنوز هم پخش اخبار را دنبال می کند.
نکوداشت های کتاب ظهور و سقوط رایش سوم
One of the most important works of history of our time.
یکی از مهم ترین آثار تاریخی عصر ما.
 New York Times New York Times

A splendid work of scholarship, objective in method, sound in judgment, inescapable in its conclusions.
یک کار عالی پژوهشی ، در روش هدفمند ، در قضاوت سالم ، و در نتیجه گیری غیرقابل اجتناب است.
 New York Times Book Review New York Times Book Review

A monumental work, a grisly and thrilling story.
یک اثر ماندگار ، قصه ای مهیب و مهیج.
Theodore H. White

One of the most spectacular stories ever told.
یکی از جذاب ترین داستان هایی که تاکنون گفته شده است.
John Gunther

قسمت هایی از کتاب ظهور و سقوط رایش سوم (لذت متن)
این نکته که چگونه آن عده از ما روزنامه نویسان و دیپلماتها که در آلمان نازی مینیستیم تا چه حد از اوضاع پس پرده رایش سوم کم اطلاع بودیم ، بس قابل توجه است و دیکتاتوری توتالیتر بنا بر طبیعت خود در نهایت اختفا کار میکند و می داند چگونه امور خود را از نظر کنجکاو خارجیان پنهان دارد . البته ثبت کردن و باز گو نمودن وقایع هیجان انگیز و حتی طغیان آمین رایش سوم مانند بقدرت رسیدن هیتلر ، آتش زدن رایشتاگ ، تصفیه خونین روهم ، انضمام ( آنشاوس Anschlus ) اتریش ، تسلیم چمبرلن در مونیخ ، اشغال چکوسلواکی ، حمله به لهستان و اسکاندیناوی و غرب اروپا و بالکان و روسیه ، اشغال دهشتزای آن کشور ها به وسیله نازیان اردوگاههای کار اجباری ، و نابود کردن یهودیان ، کار آسانی بود ، اما تصمیمات شومی که در نهان گرفته می شد ، توطئه ها ، خیانتها ، غرضها و انحرافاتی که موجب آنها بود ، نقش پشت پرده بازیگران عمده ، دامنه عملیات وحشت انگیزی که به دست آنان انجام می گرفت و ریزه کاریهایی که در تمهید آنها به کار می رفت . تمام اینها ، و خیلی چیز های دیگر تا بدست آمدن مدارک مخفی آلمان . از ما پنهان مانده بود.