کتاب پاپ و مرتد

The Pope And The Heretic
(زندگی جوردانو برونو)
کد کتاب : 21661
مترجم :
شابک : 978-6004053310
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 244
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پاپ و مرتد اثر مایکل وایت

جوردانو برونو در پی دستیابی به یک نظام فکری همه جانبه است تا که همه چیز را به چالش بکشد. این امر نه تنها موجب حمایت وی از شخصیتهای قدرتمند آن روز شد بلکه او را درگیر مستقیم با کلیسای کاتولیک قرار داد. توسط تفتیش عقاید دستگیر و به عنوان یک زن بدعت محاکمه شد ، برونو زندانی ، شکنجه شد ، و پس از هشت سال ، در سال 1600 در آتش سوزانده شد. واتیکان "پشیمان" می شود که از آتش سوزی استفاده می کند اما حاضر نیست او را ببخشدد.

اما فلسفه برونو گسترش یافت: گالیله ، ایزاک نیوتن ، کریستین هویگنس و گوتفرید لایب نیتس همگی بر اساس ایده های او بنا شدند. آزمایشات فکری او قبل از کار مفاخر قرن بیستم مانند کارل پوپر است. تفکر دینی او باعث ایجاد تندروهایی مانند باروخ اسپینوزا شد. و کار او در مورد هنر حافظه تأثیر زیادی بر ویلیام شکسپیر گذاشت.

مایکل وایت در سالهای پایانی - دستگیری ، محاکمه و تهدیدهایی که کلیسای کاتولیک احساس می کرد - که یک نابغه بود و تلاش هایش به ایجاد دنیای مدرن کمک می کرد ، باعث شد که برونو یک شهید آزاد اندیشه باشد.
این داستان واقعی است ، و همچنین می تواند از طریق اطلاعات اندکی که نویسنده توانسته است کشف کند ، از شخص بدعت گذار ، جوردانو برونو ، آخرین شخصی که در دادگاه تفتیش عقاید رم سوزانده شد، در اختیار شما بگذارد. او ایده های بسیار عجیب و غریبی داشت ، از جمله: جهان بی نهایت است و بنابراین هیچ مرکز واقعی برای قرار گرفتن زمین در آن وجود ندارد .آن نورهای کوچک در شب می توانند خورشید باشند ، درست مثل ما ، و بنابراین ، وجود دارد سیاره هایی مانند ما در اطراف آنها ، و ممکن است در آن سیارات نیز افرادی وجود داشته باشند.

کتاب پاپ و مرتد

مایکل وایت
مایکل وایت (1959 - 6 فوریه 2018) یک نویسنده انگلیسی بود که در پرت استرالیا مستقر بود. او در کالج کینگ لندن (1987-1977) تحصیل کرد و مدرس شیمی در کالج d'Overbroeck ، آکسفورد (1984-1991) بود.او سردبیر علمی بریتانیا GQ بود، مقاله نویس برای Sunday Express در لندن و "در یک تجسم قبلی"، او عضو Color me Pop بود. Color Me Pop در فیلم "اروپا در سال صفر" در سال 1982 با یازو و سودتن کرچه حضور داشت و در آن زمان عضو گروه "تامپسون دوقلوها" (1982) شد. وی در سال 2002 به استرالیا نقل مکان کرد و در سال 2005 به ع...
قسمت هایی از کتاب پاپ و مرتد (لذت متن)
ایده های ارسطو که به صورت دستنویس بود به همراه کلام حواریون و نویسندگان عهد عتیق نوعی تصویر ذهنی کامل و منسجم از جهان به دست داد. مطابق این الگو، خداوند جهان را درست مطابق با توصیف های کتب مقدس آفریده است و همۀ اعمال را هدایت می کند. تمام اشیاء به دست خداوند و تحت نظارت قدرت الهی به حرکت درمی آیند. بدین سان آموزۀ کلیسا دربارۀ این قدرت مطلق دقیقا با مفاهیم ارسطو از قبیل محرک غیر متحرک یا حرکت دهندۀ ساکن همخوانی داشت.

الگوهای نابسنده ای را منظور کرده است که بیش از آن که پاسخگو باشند، سوال برانگیزند. اواخر رنسانس، کنجکاوان به لحاظ عقلی دریافتند که به سختی می توان میان آنچه مشهود و قابل اندازه گیری بود با الهیاتی که قدما به وسیله کلیسا ارائه می دادند صلح و آشتی برقرار کرد. اما این تعارض میان متفکران اواخر رنسانس و الهیون مسیحی ارتودوکس ریشه در دوران قدیم داشت؛ در واقع این کشمکش به گذشته و به نخستین روزهای سلطه مسیحیت بازمی گشت.