کتاب جامعه خطر

Risk Society
به سوی مدرنیته ای نوین
کد کتاب : 21683
مترجم :

شابک : 978-6004052351
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه خطر اثر اولریش بک

این تحلیل پانوراما از وضعیت جوامع غربی به عنوان یک تحلیل کلاسیک مورد استقبال قرار گرفته است. این اولین نسخه انگلیسی جای خود را به عنوان متن اصلی جامعه‌شناسی معاصر در کنار گونه‌بندی‌های پیشین جامعه به‌عنوان بحث‌های فراصنعتی و جاری درباره ابعاد اجتماعی پسامدرن پیدا کرده است.
زیربنای تحلیل مفهوم «جامعه ی خطر» است. تغییر ماهیت رابطه جامعه با تولید و توزیع با تأثیرات زیست محیطی مرتبط است زیرا یک اقتصاد کلی و جهانی بر اساس دانش علمی و فنی در سازمان اجتماعی و تضاد اجتماعی محوری تر می شود. این تحلیل از وضعیت جوامع غربی، زمانی که برای اولین بار به زبان آلمانی منتشر شد، «سر و صدای زیادی» به پا کرد.در اینجا کتابی است که بسیار مرتبط با بحث های جاری در مورد ابعاد اجتماعی جامعه به اصطلاح پست مدرن است.
بک استدلال جالبی را مطرح می کند: خطر جهانی در حال جایگزینی جامعه طبقاتی و اتحادهای آن به عنوان یک اصل سازمان دهنده است. در حالی که در جوامع طبقاتی قبلی فقط پرولتاریا قربانی می شد، در جامعه خطردر سرتاسر جهان نوظهور همه گروه ها - حتی ثروتمندان - در معرض تهدید هستند... او به این نکته مهم اشاره می کند که ریسک و موقعیت طبقاتی در مقیاس ملی و بین المللی همپوشانی دارند. این کتاب به ابعاد فرهنگی و اخلاقی ادراک ریسک با استدلال های قانع کننده می پردازد. همچنین روشن می کند که نظریه اجتماعی نمی تواند واقعا جامعه معاصر را توضیح دهد، بدون اینکه به دقت نقش هایی را که علم، فناوری و سازه های فرهنگی خطرآفرین ایفا می کند دقت کنند.

کتاب جامعه خطر

اولریش بک
اولریش بک (15 مه 1944 - 1 ژانویه 2015) یک جامعه شناس مشهور آلمانی و یکی از استناد به دانشمندان علوم اجتماعی جهان در طول عمر خود بود. کار او به سؤالات مربوط به کنترل پذیری، جهل و عدم اطمینان در عصر مدرن متمرکز شده است و او اصطلاحات "جامعه خطر" و "مدرنیته دوم" یا "نوسازی رفلکس" را ابداع کرد. او همچنین تلاش كرد تا دیدگاه های ملی را كه غالباً در تحقیقات جامعه شناسی با كیهان شناسی متبحرانه به هم پیوسته اند و به هم پیوستگی دنیای مدرن اذعان دارد، واژگون كند. او استاد دانشگاه مونیخ بود و همچنین در Fo...
نکوداشت های کتاب جامعه خطر
Risk Society is incredibly thought-provoking and has quickly established itself as one of the most significant works of contemporary social analysis.
کتاب جامعه خطر فوق العاده قابل تامل است و به سرعت خود را به عنوان یکی از مهمترین آثار تحلیل اجتماعی معاصر معرفی کرده است.
Ecologist

Beck′s book, in the tradition of German critical theory, provides a panoramic and abstract overview of contemporary society as dominated by technical risk.
کتاب بک، در سنت نظریه انتقادی آلمانی، نمای کلی و انتزاعی از جامعه معاصر را که تحت سلطه ریسک فنی است، ارائه می دهد.
Environmental Values

قسمت هایی از کتاب جامعه خطر (لذت متن)