کتاب سال های سگی

The Time of the Hero
کد کتاب : 217
مترجم :
شابک : 978-964-351-213-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

عصر قهرمان
The Time of the Hero
کد کتاب : 21741
مترجم :
شابک : 978-6004050777
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 478
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب سال های سگی اثر ماریو وارگاس یوسا

رمان سال های سگی، رمانی نوشته ی ماریو بارگاس یوسا است که در سال 1963 انتشار یافت. رمان، داستان نوجوانانی در یک مدرسه ی نظامی در پرو را روایت می کند که تلاش می کنند تا از محیط خشونت بار و خصومت آمیز پیرامون شان جان سالم به در ببرند. فساد موجود در این مدرسه ی نظامی، انعکاس دهنده ی تباهی ها و مشکلات بزرگتری است که پرو را تحت تأثیر قرار می دهند. کتاب، دارای ساختاری پیچیده ، خط روایی غیرخطی و راویان متعدد است. شایان ذکر است که ارتش پرو پس از انتشار رمان سال های سگی، صدها نسخه از آن را در مراسمی رسمی به آتش کشید و از بین برد. داستان، ماجرای دزدیده شدن یکی از برگه های امتحانی توسط دانشجویی به نام کاوا را دنبال می کند. این دزدی، به دستور جگوار، دانشجوی ارشد و بی رحم این مدرسه ی نظامی، انجام شده است. دانشجویی تازه وارد و پایین رتبه، ماجرای دزدی را گزارش می دهد و جگوار، در خلال مانورهای نظامی از او انتقام می گیرد. مقامات ارشد و مدیران که به شدت نگران وجهه و آبروی مدرسه هستند، خود را به ندانستن زده و مدارک و شواهد نشان دهنده ی جرم جگوار را نادیده می گیرند.

کتاب سال های سگی


ویژگی های کتاب سال های سگی

نویسنده ی کتاب برنده ی جایزه نوبل ادبیات سال 2010

فیلمی بر اساس این کتاب و به کارگردانی فرانسیسکو خوزه لومباردی در سال 1985 ساخته شده است

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...
نکوداشت های کتاب سال های سگی
A microcosm of Peruvian society.
ماکتی از جامعه ی پرو.
Bookrags Bookrags

One of the greatest Latin American novelists of the twentieth century.
یکی از بهترین رمان نویسان آمریکای لاتین در قرن بیستم.
LA Times LA Times

Vargas functions on more than a single level of meaning.
بارگاس، چیزی بیش از یک لایه از معنی را به مخاطب ارائه می کند.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب سال های سگی (لذت متن)
چه بخوای چه نخوای، تو ارتش چیزی که مهمه اینه که بزن بهادر باشی، دل و جرئت داشته باشی، می دونی چی می خوام بگم؟ پیش از این که سوارت بشن سوارشون شو. راه دیگه ای وجود نداره. من خوش ندارم کسی سوارم بشه...

خودمو به دیوونگی می زنم، می خوام بگم خودمو به حماقت می زنم. تو هم همین کارو در پیش بگیر. اون وقت کسی پا روت نمی ذاره رد بشه. اگه با چنگ و دندون از خودت دفاع نکنی، روی گرده ات سوار می شن. این قانون جنگله.

واقعیت داشت، چون دیگر نه تنش را احساس می کرد و نه زمان را. صدای مادرش را شنید: «مواظب باش، ریکاردیتو، پاتو رو ماهی دم شلاقی خاردار نذاری.» و دست های دراز و نگهبانش را پیش آورد و او را در زیر آفتاب بی رحم، در آغوش گرفت.