کتاب دعوت به جامعه شناسی

Invitation to Sociology
(نگاهی انسان گرایانه)
کد کتاب : 21824
مترجم :
شابک : 978-9643809256
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دعوت به جامعه شناسی اثر پیتر برگر

این کتاب شفاف و پر جنب و جوش ، که با مثالهای شوخ طبعانه و ذهنی جذاب و واضح شده است ، هم خطاب به افراد عادی غیر متخصص است که می خواهند بدانند جامعه شناسی چیست و هم دانشجویان و جامعه شناسانی که نگران تأثیرات و ابعاد بزرگتر رشته ی خود هستند. پروفسور برگر جامعه شناسی را در سنت اومانیستی قرار می دهد و آن را به عنوان "نوعی تفکر انتقادی به طور خاص مدرن و زمان مند" می شناسد. وی بدون دست کم گرفتن اهمیت رویه های علمی در جامعه شناسی ، به پیوند اساسی آن با تاریخ و فلسفه اشاره می کند و نشان می دهد که چگونه جامعه شناسی از این نظر می تواند به آگاهی کامل تر ما انسان ها از جهان بشری کمک کند.
وی خاطرنشان می کند "برخلاف عروسک ها ، ما قادر به توقف در حرکات خود ، نگاه کردن به بالا و درک ماشینی هستیم که توسط آن جابجا شده ایم. در این عمل ما، اولین گام به سوی آزادی نهفته است." پروفسور برگر ، این آگاهی را به تفصیل ، درمورد بیوگرافی شخص خود ، عملکرد نهاد های اجتماعی و آرایش فرد به عنوان محصول این نهاد ها مورد بحث قرار می دهد. در هر نمونه ، وی سهم عمده ای از جامعه شناسان کلاسیک مانند وبر ، پارتو و دروکیم در اروپا را در جامعه شناسی بیان می کند. وبلن ، کولی و مید در ایالات متحده ؛ و برخی از مهمترین نامهای این حوزه در عصر امروز.

کتاب دعوت به جامعه شناسی

پیتر برگر
پیتر لودویگ برگر (انگلیسی: Peter L. Berger؛ زادهٔ ۱۷ مارس ۱۹۲۹-درگذشت ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷) جامعه‌شناس اتریشی‌الاصل آمریکایی که برای کارهای خود دربارهٔ جامعه‌شناسی شناخت، جامعه‌شناسی دین، مطالعات نوسازی، و کمک‌های نظری به نظریه جامعه‌شناختی، شناخته شده است.
دسته بندی های کتاب دعوت به جامعه شناسی