کتاب آن گاه که زردشت سخن گفت

When Zarathustra Spoke
کد کتاب : 21916
مترجم :
شابک : 978-9643807450
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آن گاه که زردشت سخن گفت اثر مری ست تگاست

براستی مسبب پیدایش آخرین مرحلة سرنوشت ساز در انقلاب نوسنگی چه چیز یا چه کسی بوده است؟ در متون ادبی کهن می توانیم نشانه ها یا اثری بیابیم که نویددهندة حوزه ای تازه برای جستجو باشد.
مورخان یونان و روم باستان هنگام بازگویی رویدادهای بسیار کهن در مواردی بسیار اندک به خود اجازه داده اند تاریخی قطعی تعیین کنند و با این همه چند تن از آنان (کسانتوس و پلوتارک) شخصا و به وضوح برای زندگی زرتشت، پیامبر افسانه ای ایران که گفته می شود رسالت پیامبرانه اش به مکان هایی بسیار فراتر از سرزمین زادگاهش رسید، تاریخی تقریبی بین سال 6500 تا سال 6200 قبل از میلاد را تعیین کرده اند.

کتاب آن گاه که زردشت سخن گفت

مری ست تگاست
مری ست تگاست محقق و نویسنده معاصر آمریکایی است که در عصر نوسنگی تخصص دارد.ست تگاست مدرک تحصیلات تکمیلی را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه کلمبیا کسب کرد. او در کتابهای خود افلاطون پیش از تاریخ، سبیل مونا لیزا، و زرتشت صحبت می کند، همانطور که عناوین آنها نشان می دهد، کتاب های اول و سوم ست تگاست به پیش از تاریخ بشر می پردازد. علاقه ویژه او به تکامل دین و کشاورزی است. در یک نگاه متفاوت، سبیل مونا لیزا به مباحث فرهنگی و فکری معاصر می پردازد.