کتاب همچون یک داستان

The Rights of the Reader
کد کتاب : 21971
مترجم : بیتا خلیلی
شابک : 978-9643806293
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 188
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب همچون یک داستان اثر دانیل پناک

دانیل پناک در کازابلای مراکش به دنیا آمد و تمام دوران کودکی و نوجوانی خود را به خاطر شغل پدرش که در ارتش مشغول به کار بود در کشورهای مختلف آفریقا و آسیای جنوب شرقی گذراند. او در رشته ادبیات فارغ التحصیل شد و شغل معلمی رابرای خود برگزید. ورود او به دنیای نویسندگی و ادبیات مانند انفجار بمب بود و همان اولین رمان هایش شهرت و محبوبیت بالایی برایش به ارمغان اورد. او به خاطر آثار بی نظیرش جوایز بسیاری را کسب کرده است، که یکی از آن ها «رونودو » جایزه معتبر و جهانی ادبیات فرانسه است به خاطر رمان مصیبت مدرسه. شوخ طبعی، شیطنت، خلاقیت و طنز چیزهایی است که در نوشته های پناک به چشم می خورد. نوشته های دانیل به گونه ایست که او را نویسنده ی تنبل ها می نامند.
همچون یک داستان با بیانی طنز آمیز به طرح مسائل خشک و بی منطق آموزشی و فرهنگی می پردازد و به گونه ای ازاصول سخت آموزش و پرورش انتقاد می کند. این اولین کتابی است که از وی به زبان فارسی ترجمه شده است.

کتاب همچون یک داستان

دانیل پناک
دانیل پناک (Daniel Pennac) زادهٔ ۱ دسامبر ۱۹۴۴ در کازابلانکا، نویسنده ادبی و فیلم‌نامه‌نویس معاصر فرانسوی است. وی در سال ۲۰۰۷، جایزه رنودو را به خاطر رمان غم مدرسه (Chagrin d’école) دریافت کرد.دانیل پناک چهارمین و آخرین فرزند یک خانواده کورسیایی و پروانسال است. پدر وی پلی تکنیکی است که به عنوان مأمور ارتش استعمار شد و در زمان بازنشستگی به مقام ژنرال رسید و مادرش، یک زن خانه دار، یک خواننده خودآموز است. دوران کودکی وی در هر کجا که پدر مستقر بود، در آفریقا (جیبوتی، اتیوپی...